Startup Fincastly właśnie oficjalnie wprowadził produkt na rynek. Otrzymał przy tym wsparcie funduszu Tar Heel Capital Pathfinder, który zainwestuje w spółkę 1 milion złotych.

Fincastly.com kompleksowo wspiera zarządzanie finansami, w tym procesy budżetowania i kontrolowania płynności finansowej w mikro, małych i średnich firmach. Wspiera klientów w prowadzeniu bardziej zyskownego biznesu. Fintech powstał w połowie 2020 roku i po kilku miesiącach udoskonalania systemu oficjalnie uruchomił wersję 1.0 swojego produktu.

Fincastly – automatyzacja i integracja aktualnego stanu finansów

Aplikacja Fincastly ma zmniejszyć koszt, czas i ryzyko związane z podejmowaniem decyzji biznesowych oraz wyposaża osoby zarządzające firmą w wiarygodne informacje niezbędne do efektywnego prowadzenia biznesu. System zawiera m.in. automatycznie aktualizowany dashboard pokazujący aktualny stan finansów firmy wyrażony w najważniejszych wskaźnikach. Sercem Fincastly są budżety, które pozwalają zaplanować oraz śledzić rentowność prowadzonych przez przedsiębiorcę działań.

– Wyposażamy klientów w zawsze aktualne i łatwe do przyswojenia informacje na temat finansów firmy oraz wiedzę, jak z nich korzystać. Pozwala to nie tylko prowadzić biznes w sposób bardziej efektywny, ale też łatwiej i szybciej podejmować strategiczne decyzje. Już wkrótce aplikacja będzie w stanie podpowiedzieć również działania optymalizujące finanse firmy na podstawie najlepszych praktyk biznesowych – opowiada Bartłomiej Glac, CEO i współzałożyciel Fincastly.

Narzędzie można łatwo zintegrować z innymi popularnymi systemami (m.in. inFakt, wFirma, SaldeoSmart, Comarch Optima) oraz rachunkami bankowymi, dzięki czemu dane w systemie uzupełniają się automatycznie. Produkt jest dostępny w modelu SaaS, który pozwala uniknąć kosztownych wdrożeń.

– Jesteśmy pierwszym i jedynym rozwiązaniem na polskim rynku oferującym tak bogate integracje z narzędziami już wykorzystywanymi przez przedsiębiorcę. Fincastly pobiera dane bezpośrednio z kont bankowych, dzięki czemu informacje dostępne w systemie są zawsze aktualne. Dzięki dyrektywie PSD2 i kształtującemu się podejściu open banking jesteśmy w stanie pozyskiwać potrzebne informacje bankowe w bezpieczny sposób, bez wglądu w dane uwierzytelniające klientów. Bezpieczeństwo danych to kluczowa cecha Fincastly, dlatego projektując nowe funkcje wykorzystujemy tylko technologie spełniające wyśrubowane normy bezpieczeństwa i współpracujemy z partnerami spełniającymi standardy wyznaczone przez Unię Europejską oraz KNF, takimi jak Microsoft w ramach programu Microsoft for Startups. – dodaje Jakub Sikora, drugi z założycieli i CTO w spółce.

Klientami Fincastly są w szczególności mikro, małe i średnie firmy, które księgują kilkadziesiąt dokumentów miesięcznie i chcą optymalizować swoją działalność, ale nie mogą sobie pozwolić na drogie rozwiązania lub zewnętrzne doradztwo analityczne i strategiczne.

Milion złotych na rozwój i pierwsi klienci

Rozwój Fincastly wspierany jest przez fundusz Tar Heel Capital Pathfinder, który zainwestuje w spółkę docelowo 1 milion złotych. Pozyskane środki przeznaczone zostaną m.in. na prace nad algorytmami sztucznej inteligencji, która dalej będzie automatyzować korzystanie z aplikacji, skracając czas potrzebny do wprowadzania danych i obsługi systemu.

– Dobrze dobrany zespół founderów to podstawowy czynnik na podstawie którego oceniamy potencjał projektu. W Fincastly udało się zbudować zarząd, którego członkowie świetnie uzupełniają się kompetencjami – mamy więc pewność, że projekt będzie prowadzony na najwyższym poziomie merytorycznym. Fincastly to produkt zbudowany z uwzględnieniem najlepszych praktyk i wiedzy ze światów finansów oraz IT. – komentuje Radosław Czyrko, partner zarządzający funduszu Tar Heel Capital Pathfinder, który zainwestował w startup.

Fincastly zdobyło pierwszych klientów już kilka miesięcy temu, teraz dynamicznie rozwija bazę użytkowników w Polsce. W drugiej połowie roku planuje wyjście na kolejny rynek geograficzny.

/Informacja prasowa