Sopocka spółka Blue Media przejęła 18 proc. udziałów w firmie Polskie Aplikacje Transakcyjne, która jest operatorem serwisu Rachuneo.

Rachuneo, oprócz porównywania ofert, analizuje rachunki, sprawdza czy zmiana dostawcy jest dla klienta opłacalna i pomaga przeprowadzić klienta przez wszelkie formalności. Cały proces odbywa się przez internet. Rachuneo ułatwia zarządzanie długoterminowymi umowami z dostawcami usług i mediów, umożliwiając klientom m.in. stały monitoring najlepszych i dopasowanych do ich oczekiwań ofert.

50 tys. użytkowników Rachuneo

Obecnie z usług Rachuneo korzystają klienci indywidualni. Wkrótce zostaną uruchomione usługi dla małych i średnich firm. Rachuneo nie pobiera opłat od klientów – firma zarabia dzięki rozliczeniom z partnerami. W ofercie porównywarki znajdziemy m.in. Tauron, PGNiG, innogy, Energę i Enea.

Rachuneo ma obecnie dostęp do wszystkich aktualnych ofert i promocji. Rachuneo współpracuje wyłącznie z dostawcami usług o ugruntowanej pozycji na rynku, w tym z PGE Centrum, spółką należącą do Polskiej Grupy Energetycznej czy Po Prostu Energia SA. Serwis rachuneo.pl miesięcznie odwiedza około 50 tys. unikalnych użytkowników.

Blue Media rozwija usługi płatności automatycznych za rachunki

– Jako Blue Media chcemy wspomóc dalszy rozwój Rachuneo, dzieląc się naszym doświadczeniem i know how pozyskanym przy okazji budowy serwisu bm.pl i rozwijaniu usług płatności automatycznych za rachunki. Do inwestycji przekonał nas przede wszystkim zespół Rachuneo, z którym mieliśmy już okazję współpracować przy okazji innych projektów – wyjaśnia Sebastian Ptak, prezes Blue Media.

– Cieszymy się na współpracę z Blue Media z wielu powodów. Chodzi nie tylko o potencjał kapitałowy i biznesowy spółki, ale również doświadczenie na rynku finansowym oraz rozbudowaną sieć kontaktów w branży telekomunikacyjnej i energetycznej. Chcemy jako Rachuneo stać się dla klientów indywidualnych i biznesowych centrum świadomego zarządzania swoimi usługami – energetycznymi, telekomunikacyjnymi, związanymi z dostępem do treści cyfrowych. Razem z Blue Media będzie nam łatwiej takie możliwości zaproponować wszystkim Polakom oraz rozszerzyć portfel współpracujących dostawców – mówi Miłosz Brakoniecki, założyciel Rachuneo.