FlixBus został założony w 2013 roku przez Jochena Engerta, Daniela Kraussa i André Schwämmleina, którzy zainspirowani deregulacją niemieckiego rynku autobusowego postanowili stworzyć zupełnie nowy model podróżowania. Postawili na mieszankę technologii, e-commerce i tradycyjnego transportu. Tak powstała firma, która prócz komfortu pasażerów dba również o środowisko. Jedziemy?

Czytaj także: Polskie autobusy zdobywają Skandynawię

Jak działa serwis?

Model FlixBusa polega na współpracy z lokalnymi przewoźnikami, ich partnerami zazwyczaj są rodzinne firmy. Skupiają się oni na planowaniu sieci, obsłudze klienta, marketingiem i sprzedażą czy zarządzaniem jakością. Innymi słowy organizują wszystko od a do z. Z FlixBusem możemy podróżować w 26 krajach. Oferuje on 250 000 połączeń dziennie do 1400 destynacji.

Oferta FlixBusa skierowana jest do osób chcących podróżować nie tylko po Polsce, ale i Europie. To co zachęca klientów do skorzystania z usług zielonych autokarów to wygoda, bezpieczeństwo i ekologia. Jedna trzecia pasażerów FlixBusa to studenci i osoby dopiero co wchodzące na rynek pracy, osoby między 18. a 25. rokiem życia – co wskazuje na przystępność cenową biletów. Drugą grupą użytkowników są osoby starsze, które często nie mają innej możliwości podróżowania i wybierają ten, który wydaje im się najbardziej bezpieczny. 60% klientów FlixBusa to kobiety.

Czytaj także: 600 autobusów elektrycznych trafi na ulice polskich miast

Założenie konta wygląda klasycznie. Należy na stronie logowania podać adres e-mail, na który następnie zostanie wysłany link weryfikacyjny. Po wprowadzeniu nazwy użytkownika i hasła możemy dodatkowo połączyć konto FlixBus z profilem na Facebooku.

Firma oferuje nam mnogość rozwiązań, jeśli chodzi o zakup biletów. Możemy zrobić to na stronie internetowej, za pomocą aplikacji oraz w ponad 30 000 współpracujących biurach sprzedaży na terenie Europy. Istnieje również możliwość zakupu biletu u kierowcy, jednak ze względów technicznych i procedur z tym związanych, w Polsce będzie to możliwe dopiero za jakiś czas. Klient może dokonać płatności kartą płatniczą (Visa/Matsercard/American Express/Carte Bleue), za pośrednictwem systemu PayPal i Dotpay. W stacjonarncyh punktach sprzedaży możliwa jest również płatność gotówką.

Czytaj także: Kalendarz niedziel bez handlu – zapisz się do kalendarza Google

Współpraca z PolskimBusem i… cięcie kursów?

W grudniu 2017 roku FlixBus podjął strategiczną współpracę z PolskimBusem, a dwa miesiące później (luty 2018 roku) firmy zintegrowały swoje systemy sprzedażowe. Od tego momentu bilety można nabyć jedynie za pośrednictwem strony FlixBusa. Dla polskich klientów miało to oznaczać dostęp do europejskiej siatki połączeń FlixBusa. Jak na razie jednak liczba kursów została zmniejszona. Przewoźnik tłumaczy to koniecznością dostosowania się do mniejszej liczby klientów w okresie zimowym oraz….względami ekologicznymi.

Zawieszone zostały kursy linii P30 z Warszawy przez Radom i Skarżysko do Kielc. Dyrektor zarządzający FlixBus Polska – Michał Leman, podkreśla, że podobne zmiany miały miejsce w poprzednich sezonach PolskiegoBusa, a 95% klientów decyduje się na alternatywne środki transportu i nie rezygnuje z zakupionych biletów. Klienci o cięciach są uprzednio informowani – mogą dokonać nowej rezerwacji lub poprosić o zwrot kosztów.

Czytaj także: Promocja Revolut. Kartę można wyrobić za darmo

Zielone autobusy w USA

FlixBus planuje dalszy rozwój w najbliższym roku, nie tylko pod względem ekspansji na nowe rynki, ale również rozwoju produktu. Zielone autobusy widoczne będą na drogach Europy, pojawią się również w Stanach Zjednoczonych. Jednym z nowych rozwiązań technologicznych jest funkcja śledzenia w czasie rzeczywistym położenia autobusu, dostępna już dla wybranych połączeń. W planach jest również projekt testujący możliwość oceny kierowcy po podróży – osoby korzystające z tego typu rozwiązań wiedzą, że podnosi to jakość świadczonych usług.

Czytaj także: Uber Health zawiezie Cię do lekarza