Firma informuje o obrotach, nie zyskach (albo raczej stratach). Niemniej, wielkość obrotu uprawnia do stwierdzenia, że jest to spory biznes, którego wzrost skali przechodzi oczekiwania ekspertów. Należy przy tym pamiętać, że nie byłoby żadnych usług typu Uber, Bolt, Hive czy FREE NOW, gdyby nie rozwój usług fintech – w tym przypadku chodzi o wygodne płatności w tle.
Platformy do zamawiania przejazdów, wchodzące w skład Grupy FREE NOW, takie jak Kapten (dostępny w 3 krajach europejskich), Beat (dostępny w Grecji i 5-ciu krajach Ameryki Łacińskiej) oraz FREE NOW (10 krajów europejskich), zrealizowały w tym roku 300 milionówkursów oraz osiągnęły wzrost rok do roku na poziomie 120%. Wartość wszystkich przejazdów w podziale na kontynenty wynosi 57% w Europie i 43% w Ameryce Łacińskiej.
Z markami wchodzącymi w skład FREE NOW współpracuje łącznie 800 000 kierowców, a liczba użytkowników tych aplikacji wynosi 35 milionów. Do Grupy FREE NOW należy również usługa wynajmu e-hulajnóg hive(w 5 krajach europejskich), która niedawno została zintegrowana w aplikacji FREE NOW.
Polska rozwija się w tempie 140% rocznie
Polski rynek należy do jednych z najszybciej rozwijających się krajów w strukturze FREE NOW. Wzrost liczby zamówień w porównaniu z 2018 rokiem wynosi 140%.Flota kierowców współpracujących z FREE NOW w Polsce powiększyła się o blisko 80%.
Zakładając pomyślne wprowadzenie reformy taxi w 2020 roku, oceniamy, że na polskim rynku dojdzie do napływu nowych kierowców taxi – mówi Krzysztof Urban, dyrektor zarządzający FREE NOW w Polsce – Dlatego przewidujemy, że nasza flota licząca obecnie 7 tysięcy aktywnych kierowców w Polsce, w ciągu 2020 roku powiększy się dwukrotnie. Naszym celem na przyszły rok jest bycie liderem w każdym mieście, w którym operujemy. Ride-hailing może być usługą dostępną cenowo dla każdego, jedynie przy założeniu dużej skali działalności i jednoczesnym zapewnieniu pasażerom krótkiego czasu dojazdu oraz sprawiedliwych zarobków dla kierowcy.