Płatność zegarkiem z Garmin Pay można realizować w każdym sklepie, punkcie usługowym czy restauracji wyposażonym w terminal do płatności zbliżeniowych kartą. Do Garmin Pay posiadacze kart PKO Banku Polskiego i Inteligo mogą podłączyć zarówno karty debetowe, jak i kredytowe, Visa i Mastercard.

Garmin Pay w PKO Banku Polskim

Do zegarka można podpiąć kartę korzystając z aplikacji mobilnej Garmin Connect Mobile (GCM), którą trzeba uprzednio zainstalować na swoim smartfonie. Aplikacja jest dostępna na systemy operacyjne Android i iOS. Usługa działa na następujących modelach zegarków sportowych i smartwatchy Garmin: fēnix 5S Plus, fēnix 5 Plus, fenix 5X Plus, Forerunner 645, Forerunner 645 Music oraz vívoactive 3 i vívoactive 3 Music.

Garmin Pay pozwala na realizację wyłącznie płatności zbliżeniowych. Transakcje będą widoczne na rachunku jak zwykłe, dokonane kartą. Będą również wliczane do sumy transakcji zwalniających z opłaty za kartę. Do wypłat gotówki  z bankomatów należy użyć karty tradycyjnej lub aplikacji IKO. Warto pamiętać o tym, że płatności Garmin Pay mogą również wykorzystywać funkcję karty wielowalutowej, wtedy  gdy do karty debetowej działającej w ramach tej usługi są podłączone rachunki walutowe.  Wówczas płatności zbliżeniowe wykonane zegarkiem w walucie podłączonego do karty rachunku będą rozliczane bezpośrednio na nim bez kosztów przewalutowania.

Transakcje przez Garmin Pay są tak samo bezpieczne jak płatności zbliżeniowe dokonywane tradycyjną plastikową kartą. W razie konieczności czasowe zablokowanie karty fizycznej dokonywane  m.in. w IKO lub iPKO, powoduje jednoczesne jej zablokowanie w aplikacji GCM i w zegarku. Po odblokowaniu karty nie trzeba dokonywać ponownej rejestracji przez GCM, karta jest ponownie aktywna w zegarku. Usuwanie i blokowanie kart podłączonych do zegarka dostępne jest również w aplikacji GCM.

Teraz klienci PKO Banku Polskiego czekają tylko na Apple Pay