Zespoły Unity Group i Global4Net już wcześniej współpracowały ze sobą w ramach kilku przedsięwzięć. Teraz w wyniku transakcji połączą swój potencjał na stałe. Dzięki temu Unity Group stanie się liderem w Polsce w obszarze platformy Magento, która służy do tworzenia sklepów internetowych.

Unity Group i Global4Net łączą siły

Global4Net dołącza do Unity Group, ale zachowuje niezależność i odrębną tożsamość. Obecnie każda z firm ma wyróżniającą się obietnicę marki, trafiającą do innych potrzeb klienta. Zespoły obu firm chcą skupić się na dotrzymaniu tej obietnicy. Spodziewanym efektem ekonomicznym połączenia potencjałów Unity Group i Global4Net ma być osiągnięcie ok. 115 mln zł przychodów do końca 2022 r. – czytamy w komunikacie.

– W wyniku pandemii proces przestawiania handlu na cyfrowe tory przyspieszył i przeskoczył w ciągu roku o mniej więcej 10 lat, diametralnie zmieniły się przyzwyczajenia zakupowe konsumentów, a wraz z tym – również oczekiwania firm handlowych. By sprostać tym potrzebom w jeszcze większym stopniu, zdecydowaliśmy się wzmocnić nasze kompetencje i zaprosić do Unity Group zespół Global4Net. To silna firma, w której, podobnie jak u nas, działają niezwykle doświadczeni eksperci technologii Magento – najpopularniejszej platformy do tworzenia systemów e-commerce na świecie – komentuje Grzegorz Kuczyński, CEO i Managing Partner Unity Group.

Unity Group zapowiada, że przy wsparciu nowego partnera zamierza nie tylko oferować bardziej kompleksowe usługi obecnym klientom, ale również wystartuje w przetargach na nowe, duże projekty. Przy czym grupa nie zamierza ograniczać się tylko do polskiego rynku, myśli o podboju Europy.

Jak Unity Group widzi przyszłość e-commerce?

Eksperci spółki z okazji 25-lecia powstania Unity Group przygotowali prognozy dotyczące. m.in. obszarów handlu, data, web 3.0 oraz społeczeństwa w perspektywach 5, 15 i 25 lat. Przewidują przy tym znaczące zmiany, które odmienią rynek e-commerce. Prezentujemy je poniżej.

Architektura MACH (microservices, API, cloud, headless) stanie się dominującą wśród firm sprzedających w modelu omnichannel. Za 15 lat sprzedający, chcąc przekonać klienta do zakupu, umożliwią maksymalne testowanie w kanale online. Upowszechnią się technologie internet-senses. W podobnym celu będą wykorzystywane technologie AR i VR, które znajdą szersze zastosowanie.  A za 25 lat ok. 75 proc. zakupów w krajach rozwiniętych odbywać się będzie online.

Inteligentne urządzenia i tzw. wearables za 5 lat będą automatycznie zamawiać dopasowane do indywidualnych potrzeb użytkowników produkty. Zmiany dot. personalizowania produktów z roku na rok będą się pogłębiać. W perspektywie najbliższych 15 lat sekwencjonowanie DNA będzie znacznie tańsze i powszechne np. dieta i suplementy będą konkretnie dostosowane do osoby. Reklamodawcy, instytucje czy sklepy wykorzystają indywidualne informacje np. o ubraniu, zachowaniu i inne metadane, aby dostosować wyświetlacze do konkretnych osób poruszających się w przestrzeni publicznej.

Metaverse na stałe zagości w mainstreamie (Web 4.0). Za 15 lat według ekspertów Unity Group rozpocznie się wyłanianie prawdziwego wirtualnego świata, a wcześni użytkownicy będą tam spędzać 80% swojego czasu. Za 25 lat możemy oczekiwać „nowego wymiaru” Internetu, w którym funkcjonować będą nie tylko ludzie żyjący na orbicie Ziemi, ale także autonomiczne maszyny, działające na niezamieszkałych planetach i innych ciałach kosmicznych.