Glovo – właściciel PizzaPortal chce zrewolucjonizować rynek dostaw dla konsumentów

Fintek
Fintek
#Fintech
Opublikowano: 31 października 2019, 12:52 Aktualizacja: 31 października 2019, 12:52

Hiszpański startup Glovo w sierpniu kupił serwis PizzaPortal za 35 mln euro. Glovo to hiszpańska aplikacja, która pozwala kupować, odbierać i wysyłać dowolny produkt w tym samym mieście w czasie krótszym niż godzina.

Glovo od niedawna obecne jest także w Polsce, a konkretnie w Warszawie. Aplikacja na całym świecie posiada ponad 1,8 mln aktywnych użytkowników i prawie 20 tys. partnerów. W sumie działa w 202 miastach w 26 krajach. Glovo do Polski weszło kilka miesięcy temu po zakupie PizzaPortal za 35 mln euro.

Ten powstały w 2015 roku startup zatrudnia ponad 1300 osób na całym świecie, w tym ponad 400 pracowników w samej Barcelonie. Na platformie Glovo zarejestrowanych jest 36 tys. kurierów. Firma łącznie pozyskała ponad 346 mln dolarów finansowania.

Jak działa Glovo?

W zasadzie mechanizm jest prosty. Należy oczywiście ściągnąć aplikację na telefon. Następnie zarejestrować się, wybrać metody płatności i tyle – można przebierać w ofertach, zamawiać, odbierać lub wysyłać w zasadzie dowolny produkt (o ile jest to zgodne z prawem).

Można też zostać kurierem – to dobra opcja dla osób, które chcą np. dorobić. Wpisuje się to w trend uberyzacji ekonomii, co jest chyba już dzisiaj standardem w startupowych rozwiązaniach. By zostać kurierem należy się oczywiście zarejestrować, a następnie przejść proces weryfikacji.

Naturalnie, apka nie miałaby racji bytu, gdyby nie partnerzy (sklepy, restauracje), którzy współpracowaliby z nią. Firma chwali się, że podłączając się do systemu dostaw sklepy mają szansę na zwiększenie przychodów. Obecnie do programu mogą przystępować podmioty z Wrocławia i Warszawy.

 


Tekst chroniony prawem autorskim. Każdorazowe kopiowanie wymaga zgody redakcji.

Pokaż komentarze (0)

glovo-wlasciciel-pizzaportal-chce-zrewolucjonizowac-rynek-dostaw-dla-konsumentow