13 mln sprzedanych urządzeń rocznie

Potwierdziły się doniesienia Reutersa o planowanym zakupie Fitbit przez Google. Fitbit działa w branży konsumenckiego medtechu, zdrowego stylu życia i przede wszystkim producent urządzeń typu wearables, czyli smartwatchy i opasek z funkcjami umożliwiającymi pomiar różnych czynności związanych z wysiłkiem fizycznym czy monitoringu snu, jak również posiadającymi funkcje płatnicze (tzw. płatności zegarkiem „Fitbit Pay”).

Siedziba Fitbit mieści się w San Francisco. Firma zatrudnia ponad 1,6 tys. pracowników. Jej najwięksi konkurenci to Garmin, Apple, a także azjatyccy giganci technologiczni Samsung, Xiaomi czy Huawei. W sumie Fitbit sprzedaje ok. 13 mln urządzeń rocznie, a z ich aplikacji korzysta ok. 24 mln użytkowników.

W całym 2018 roku sprzedano ponad 172 mln urządzeń typu wearables. Liderem jest Apple, który sprzedał ponad 46 mln Apple Watchy.

Google podbije rynek wearables

Przejęcie Fitbit to ważna wiadomość, która sugeruje, że Alphabet jest poważnie zainteresowany rozwojem urządzeń typu wearables. Przejęcie Fitbit to doskonała okazja do ekspansji na tym rynku – coraz więcej ludzi chodzi z opaskami elektronicznymi i oczekuje, że będą one coraz bardziej wszechstronne. Niemniej, Fitbit chociaż generuje ponad 1,5 mld dolarów przychodów rocznie, to wciąż jest firmą nierentowną – w drugim kwartale 2019 roku firma zaraportowała 68 mln dolarów straty.

Przejęciem Fitbit zainteresowany był także inny gigant technologiczny – Facebook. Jeśli to prawda, to możemy spodziewać się, że firma Marka Zuckerberga tak łatwo się nie podda i prędzej niż później przejmie innego producenta smartwatchy – niekoniecznie amerykańskiego.

Najtańsza opaska Fitbit kosztuje ok. 330 zł. Z kolei ceny smartwatchy zaczynają się od 600 zł. W serwisie Fintek.pl znajdą Państwo kategorię wearables, gdzie publikujemy aktualne newsy o zastosowaniu fintech w smartwatchach, opaskach i innych urządzeniach do noszenia.