To efekt ostatniej decyzji Google, które postanowiło wprowadzić nową metodę autoryzacji Google Pay także w Polsce. Potwierdzenie transakcji na smartfonie ma być dostępne dla wszystkich użytkowników w ciągu miesiąca. Oprócz Santandera stosowne komunikaty zaprezentowały już także mBank i Alior Bank.

Duży wzrost zainteresowania Google Pay w Santanderze

Już wkrótce dla klientów Santander Bank Polska zmieni się sposób autoryzacji transakcji Google Pay powyżej 100 zł. Dotychczas takie transakcje wymagały PINu. Po zmianie wystarczy odblokowanie telefonu. Dla bezpieczeństwa, użytkownik po odblokowaniu smartfona ma ograniczony czas na płatność – 180 sekund. Jeśli telefon jest odblokowany przez dłuższy czas przed płatnością, Google Pay poprosi o uwierzytelnienie za pomocą wybranej metody odblokowania ekranu – czytamy w komunikacie.

– Obecnie średnia wartość transakcji Google Pay w sklepach stacjonarnych wynosi 42 zł, liczba transakcji jest o 105% wyższa w porównaniu do grudnia 2019 roku, a ich łączna wartości o 85% wyższa. Natomiast średnia wartość transakcji Google Pay w sklepach internetowych to 112 zł. Klienci Santander Bank Polska realizują o 43% więcej takich płatności niż w grudniu 2019 roku, a ich wartość jest o 83% wyższa – mówi Sebastian Radzimowski, odpowiedzialny za płatności mobilne w Santander Bank Polska.

Płatności Google Pay powyżej 100 zł można autoryzować m.in. kodem PIN, wzorem, hasłem, odciskiem palca lub skanowaniem siatkówki. Klienci nie będą musieli nic robić, aby korzystać z tego rozwiązania. Migracja na nowe funkcjonalności nastąpi w ciągu miesiąca.