Amwell znany wcześniej jako American Well to amerykański medtech specjalizujący się w telemedycynie – umawianie spotkań z pacjentami i zapewnienie im łączności z lekarzami. W trakcie pandemii spółka odnotowała 10-krotny wzrost zainteresowania swoimi usługami.

Amwell szykuje się do IPO, czyli wejścia na giełdę. Firma podaje, że w pierwszej połowie 2020 roku odnotowała ponad 70% wzrost przychodów – z 69 mln USD do kwoty 122 mln USD – podaje CNBC.

W międzyczasie największy konkurent Amwell, amerykański medtech Teladoc przejął Livongo za 18,5 mld USD. Livongo oferuje specjalne urządzenia i oprogramowanie, które pozwala na bieżąco śledzić i kontrolować wyniki osób przewlekle chorych np. na cukrzycę. Jak widać – 18,5 mld USD to połowa rocznego budżetu NFZ i w medtechach o takie kwoty toczy się stawka.

Telemedycyna zostanie na dłużej

Amwell i Google mają wspólnie rozwijać technologie świadczenia usług medycznych na odległość. Przedstawiciele Google są przekonani, że rynek ten będzie się rozwijać – pandemia pokazała, że część usług medycznych może być świadczona online. Wielu ludzi i samych lekarzy przekonało się do tej formy – nawet gdy pandemia minie, to telemedycyna zostanie.

Inwestorzy i giganci technologiczni najwyraźniej podzielają te opinie. Przypomnijmy, że miesiąc temu amerykanski medtechowy startup Ro wyceniono na 1,5 mld USD. Firma zaczynała od sprzedaży suplementów i porad na wypadające włosy…

/LP