Frisco to jeden z liderów polskiego rynku e-grocery i najdłużej działający supermarket online. Grupa Eurocash jest strategicznym akcjonariuszem Frisco od 2014 roku, posiadając obecnie ponad 44% udziałów. Transakcja zostanie sfinalizowana w czerwcu 2020 roku.

Eurocash nabywa kolejne udziały Frisco

Fundusze z Grupy MCI miały znaczący wkład w budowę wartości Frisco. Inwestycja funduszu MCI.TechVentures odbyła się przy przychodach spółki na poziomie 17 mln PLN, które w ciągu 7 lat wzrosły siedmiokrotnie. Szacowany zwrot dla funduszu MCI.TechVentures z tej inwestycji wyniósł 22,5 proc. IRR i 2,7-krotność pierwotnej inwestycji, wynoszącej 43 mln PLN. Beneficjentem transakcji jest także fundusz Helix Venture Partners, którego inwestorem jest Krajowy Fundusz Kapitałowy (Grupa PFR) – czytamy w komunikacie.

– Szacujemy, że wartość przychodów Frisco.pl w całym 2019 roku wyniesie około 120 mln PLN. Frisco jest liderem handlu e-grocery z dużą przewagą nad swoimi konkurentami. W czasie trwania naszej inwestycji przebudowaliśmy zespół zarządzający, uporządkowaliśmy model biznesowy i zrealizowaliśmy inwestycje w nowoczesne, wysoce zautomatyzowane centrum logistyczne. Inwestycja we Frisco była realizowana przez fundusze Helix Ventures Partners i MCI.TechVentures, a w kolejnym etapie dołączyła jako inwestor Grupa Eurocash, wnosząc wartościowy wkład w rozwój spółki i stając się docelowym inwestorem strategicznym dla Frisco – mówi Tomasz Czechowicz, Partner Zarządzający MCI.

Frisco.pl to firma, która stawia na nowe technologie. Wystarczy przypomnieć, że kilka tygodni temu spółka udostępniła możliwość robienia zakupów za pomocą Asystenta Google, a także zamawiania towarów z poziomu inteligentnych lodówek Samsunga.