– Hike doskonale rozumie Indie- bardzo zróżnicowany rynek, na który wpływ ma mnóstwo niuansów. Ich misja pokrywa się z naszą, czyli z poprawą jakości życia ludzkiego za pomocą Internetu. Dzięki naszym inwestycjom, Hike będzie mógł wykorzystać nasze wieloletnie doświadczenie w funkcjonowaniu platformy komunikacyjnej, a to z kolei zaowocuje lepszą jakością usług dla użytkowników w Indiach- powiedział Martin Lau, prezes Tencent.

O Hike słów kilka

Firma powstała cztery lata temu dzięki połączeniu Bharti Enterprises i japońskiego Soft Banku. Hike oferuje standardowe możliwości w zakresie komunikacji, z uwzględnieniem darmowych rozmów głosowych. Duży nacisk został położony na prywatność.

Użytkownik ma możliwość ukrycia swoich wiadomości, na wypadek gdyby złośliwy krewny dobrał się do jego telefonu. Hike pozwala też wysyłać SMS-y do ludzi nie korzystających z aplikacji. Jest to platforma stworzona z myślą o młodych obywatelach Indii i skupia się właśnie na lokalnym rynku. Dane z początku 2016 roku pokazują, że około 90% użytkowników aplikacji to ludzie poniżej 30-tego roku życia.

Rywal z zachodu

Indyjski rynek wciąż jest jednak zdominowany przez WhatsApp- aplikację której właścicielem jest Facebook. Posiada ona ponad 100 mln użytkowników, czyli blisko 10% wszystkich osób korzystających z aplikacji komunikacyjnych.

– Każdy rynek może posiadać dwie świetnie radzące sobie aplikacje komunikacyjne. Jedna zastępuje SMS-y, a druga robi zdecydowanie więcej. Hike nie rywalizuje z WhatsApp, gdyż jest używana bardzo aktywnie wspólnie z innymi aplikacjami- zapewnia ze spokojem Kavin Bharti Mittal, dyrektor generlany Hike, w wywiadzie dla serwisu TechCrunch.

To właśnie dzięki poszerzaniu spektrum swojej działalności Hike chce wysunąć się na pozycję lidera w wyścigu o klientów. Platforma oferuje dostęp do gier, serwisów informacyjnych i kuponów rabatowych dostępnych dla uzytkowników.

Tencent walczy o klientów

To właśnie chęć wyjścia poza schemat skusiła Tencent do zainwestowania w indyjską aplikację. Chińczycy to pionierzy w oferowaniu zróżnicowanych usług. Ich platforma WeChat jest dominatorem na rynku w Państwie Środka, a korzysta z niej ponad 700 mln ludzi. Poza komunikacją WeChat umożliwia płatności e-commerce, dostawy jedzenia, zamawianie taksówki i wiele innych ciekawych usług.

Tencent zaciekle rywalizuje o wpływy w regionie z Alibaba Group. Inwestycja w Hike jest dowodem na chęć odtworzenia swojego imperium na kolejnym wielkim rynku. Wspólna populacja Chin i Indii to 2,5 miliarda ludzi, co stanowi ponad 36% światowej populacji!

/RT