Partner serwisu Visa dla biznesu

ING prezentuje wyniki. Bank ma już 2,2 mln aktywnych klientów mobilnych

Fintek
Fintek
#Bankowość#ING Bank Śląski
Opublikowano: 8 maja 2020, 10:22 Aktualizacja: 21 maja 2020, 16:09

W I kwartale 2020 roku skonsolidowany zysk netto Grupy ING Banku Śląskiego wyniósł 267,3 mln zł w porównaniu z 324,5 mln zł przed rokiem. Bank kontynuował rozwój działalności zwiększając wartość kredytów i depozytów oraz utrzymując łączny współczynnik kapitałowy na bezpiecznym poziomie 15,76%.

ING prezentuje wyniki. Bank ma już 2,2 mln aktywnych klientów mobilnych

– W pierwszym kwartale kontynuowaliśmy organiczny rozwój banku. Zwiększyliśmy wartość kredytów o 14% do 124,1 mld zł, a depozytów o 16% do 137,5 mld zł zwiększając udziały rynkowe. Zwiększyliśmy również liczbę klientów w bankowości detalicznej do 4,1 mln, a w bankowości korporacyjnej do 474 tys. firm. W pierwszym kwartale mimo dobrych rezultatów komercyjnych, wzrost kosztów ryzyka spowodowany negatywnym wypływem zmian założeń makroekonomicznych spowodował obniżenie zysku netto w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku – mówi Brunon Bartkiewicz, prezes ING Banku Śląskiego.

Wyniki ING Banku Śląskiego

W minionym kwartale nastąpił dalszy wzrost transakcji bezgotówkowych w bankowości detalicznej – liczby przelewów elektronicznych o 14%, w tym przelewów w bankowości mobilnej o 43%, transakcji kartami debetowymi o 16% oraz transakcji BLIKIEM o 97%. Jednocześnie liczba transakcji w oddziałach banku spadła o 21%. W bankowości korporacyjnej liczba przelewów elektronicznych wzrosła o 19%, z czego o 57% w bankowości mobilnej.

W I kwartale 2020 roku ING posiadał 4,1 mln klientów indywidualnych. Z kolei liczba aktywnych klientów mobilnych wyniosła 2,2 mln. W analizowanym okresie klienci Śląskiego założyli 254,5 tys. profili zaufanych –łącznie jest ich już 994,0 tys. Jeśli chodzi o wnioski 500+, to w I kwartale za pośrednictwem banku złożono ich 91, tys.

– W sytuacji związanej z pandemią oraz wprowadzonym lockdownem zachęcamy klientów indywidualnych do załatwiania wszystkich spraw przez internet bez konieczności wychodzenia z domu i wspieramy firmy w transformacji cyfrowej. Przedsiębiorcom zapewniamy w pełni zdalną obsługę, oferujemy terminale płatnicze oraz uruchomienie sklepu internetowego wraz z bramką płatniczą. Uczestniczymy w programach pomocy skierowanej do przedsiębiorców przyjmując wnioski o subwencje Polskiego Funduszu Rozwoju oraz udostępniając gwarancje Banku Gospodarstwa Krajowego dla kredytów obrotowych – dodaje Brunon Bartkiewicz.


Tekst chroniony prawem autorskim. Każdorazowe kopiowanie wymaga zgody redakcji.

Pokaż komentarze (0)

ing-prezentuje-wyniki-bank-ma-juz-22-mln-aktywnych-klientow-mobilnych