W przypadku przekazania oszustom danych do logowania w bankowości, trzeba natychmiast zmienić je w systemie. Ponadto najlepiej od razu zadzwonić na infolinię banku i powiadomić o zaistniałej sytuacji. Jeżeli dojdzie do kradzieży pieniędzy z konta, konieczne będzie zgłoszenie sprawy na policję.

CyberRescue ostrzega, że oszuści ruszyli z nową kampanią SMS. Tym razem w celu wyłudzenia danych logowania do bankowości podszywają się pod bank ING. Wiadomość, którą otrzymuje ofiara zawiera informację, że należy potwierdzić numer telefonu, by dalej móc korzystać z usług.

Oszuści podszywają się pod ING

Wiadomość SMS zawiera link, który przekierowuje na stronę podobną do prawdziwej strony logowania bankowości internetowej w ING. Po wprowadzeniu na niej danych, oszuści mogą zyskać dostęp do konta bankowego ofiary i wyczyścić je ze wszystkich zgromadzonych środków.

– Jeżeli otrzymujemy takie wiadomości rzekomo od banku, nigdy nie klikajmy pochopnie w linki. Zawsze zadzwońmy do banku i sprawdźmy, czy faktycznie takie SMSy wysyłali – radzi Dominika Szewczyk z CyberRescue.

To już kolejna kampania SMS, którą przeprowadzają oszuści w ostatnim czasie. CyberRescue kilka dni temu ostrzegało przed oszustwem na InPost. Wysyłane są SMS-y o zatrzymaniu paczki z tytułu niedopłaty niewielkiej kwoty. Znajduje się w nich link przenoszący do fałszywej strony płatności.

Wcześniej donoszono o próbach podszywania się pod PGE. W SMS-ach oszuści informowali o konieczności uregulowania rachunku za prąd. Po wejściu w link przesłany w wiadomości i podaniu danych, ofiara mogła stracić nawet wszystkie środki z konta bankowego.

Ostrożność należy zachować także w przypadku podejrzanych wiadomości e-mail. Jedną ze stosowanych metod wyłudzenia danych karty płatniczej są wiadomości wysyłane rzekomo przez Pocztę Polską. Zgodnie z ich treścią należy zapłacić 4,99 PLN, aby móc odebrać przesyłkę.