Nowa funkcja nazywa się Footprint Insight i jest udostępniana klientom, którzy korzystają już z narzędzia Insight, pozwalającego na grupowanie wydatków na różne kategorie.

ING i fintech Cogo wdrażają narzędzie do mierzenia śladu CO2

Footprint Insight szacuje emisję dwutlenku węgla, która następuje przy wydatkach klienta. Ślad węglowy jest liczony na podstawie miesięcznych wydatków według takich kategorii jak „artykuły spożywcze”, „koszty stałe” i „zakupy”, a następnie mnoży się je przez współczynnik emisji. Klienci otrzymują również wskazówki odnośnie zarządzania swoim śladem węglowym, za pomocą powiadomień push. W ten sposób mogą też zobaczyć jak i ślad wypada w porównaniu do średniego współczynnika w Holandii.

Pilotaż ma na celu zebranie opinii od klientów. Wcześniej fintech Cogo z sukcesem współpracował z akceleratorem ING, jako jeden ze startupów wybranych przez brukselskie ING Labs w kwietniu bieżącego roku.

To nie pierwszy bank, w którym Cogo wdraża swoje narzędzie do mierzenia śladu węglowego. Pojawiło się już ono między innymi w NatWest Bank, TSB, CommBank i ANZ. Firma chce, aby przed końcem 2022 roku z jej usługi korzystało 3 mln klientów.

Kilka tygodni temu pisaliśmy o planach BNP Paribas, który podczas tegorocznej edycji Office Hours będzie szukał startupów oferujących narzędzie do mierzenia śladu węglowego. W zeszłym roku bank nawiązał już współpracę z fintechem Doconomy.