Od grudnia 2021 roku z rozwiązania korzystała grupa klientów-testerów, a teraz aplikacja dostępna jest dla wszystkich klientów biznesowych ING. Aplikację ING eTerminal można pobrać ze sklepu Google Play.
Aplikacja eTerminal od ING już dostępna
Aplikacja eTerminal od ING umożliwia przyjmowanie płatności na telefonie lub tablecie z systemem Android 8.0 lub wyższym i anteną NFC. Akceptowane są płatności kartami Mastercard, Visa oraz portfelami cyfrowymi: Apple Pay i Google Pay, a także zbliżeniowym BLIKIEM. Dostawcą technologii jest polski fintech SoftPoS.
Po zalogowaniu do aplikacji, sprzedawca wpisuje kwotę transakcji, a płacący zbliża kartę, swój telefon lub zegarek do czytnika NFC wbudowanego w tylną obudowę telefonu. Jeśli klient potrzebuje potwierdzenia płatności, może otrzymać je mejlem bezpośrednio z aplikacji lub pobrać poprzez kod QR z ekranu sprzedawcy. Aplikacja pozwala również przeglądać historię transakcji, zwrócić środki z wcześniejszych transakcji lub unieważnić ostatnią z nich, gdy np. została wpisana niewłaściwa kwota.
Aplikacja eTerminal od ING oferowana jest w modelu cenowym „płacisz, kiedy używasz”. Nie ma opłat za aktywację ani za korzystanie, bank pobiera jedynie prowizję od transakcji. Aplikacja jest również dostępna w programie Polska Bezgotówkowa, do którego ING dodaje kolejne dwa miesiąca bezpłatnego korzystania – czytamy w komunikacie.
Terminale w smartfonie to coraz popularniejsze rozwiązania na polskim rynku. Podobny projekt rozwija na przykład PayTel – obecnie jest on w fazie pilotażu, a aktywnych ma być już kilkaset aplikacji. ING nie jest jedynym bankiem pracującym nad SoftPosem – takie rozwiązanie przygotował też Credit Agricole.
Terminal w smartfonie rozwija także fintech SoftPos (ten sam, który dostarcza technologię ING) wspólnie z Worldline. Pierwsi sprzedawcy zaczęli używać tego rozwiązania pod koniec zeszłego roku. Nowością była przede wszystkim możliwość akceptowania płatności powyżej 100 PLN – czyli tych wymagających podania kodu PIN.