BLIK Płacę Później to kolejna metoda odroczonej płatności w bramce imoje od ING – obok PayPo, Twisto czy PragmaGO. Rozwiązanie umożliwia odroczenie zapłaty za zakupy w internecie, nawet do 30 dni.

Jak działa nowa usługa BLIKA?

Klient ma możliwość dokonania zakupów w wybranych sklepach do wysokości przyznanego mu limitu (nawet do 4000 zł).  Minimalna wartość koszyka wynosi 30 zł. Klient może spłacać zobowiązanie w sposób automatyczny lub manualny, a aktywacja produktu ma nie wymagać podawania danych osobowych.

Klient zarządza płatnością w aplikacji swojego banku, gdzie może spłacić samodzielnie zobowiązanie przed terminem spłaty. Za dodatkową opłatą, klient ma możliwość rozłożenia płatności powyżej 300 zł na 3, 6 lub 12 części, płatnych co miesiąc – czytamy w komunikacie.

Jak przebiega płatność z BLIK Płacę Później?

Sklepy internetowe, które chcą skorzystać z tej formy płatności odroczonej, powinny założyć rachunek firmowy w ING Banku Śląskim i aktywować bramkę płatniczą imoje.  Kupujący po wybraniu metody BLIK Płacę Później, jest przekierowany na stronę eblik.pl, gdzie wpisuje kod BLIK.

Następnie w aplikacji banku klient wyraża zgodę na przekazanie swoich danych z Polskiego Standardu Płatności (PSP). PSP weryfikuje dane kupującego, korzystając z informacji przekazanych przez bank lub baz zewnętrznych i przyznaje klientowi limit. Klient zatwierdza warunki umowy i dokonuje pierwszej płatności.

Wcześniej odroczone płatności od BLIKA zostały udostępnione klientom VeloBanku oraz Banku Millennium.