– Nie zwalniamy i realizujemy nasz plan rozwoju sieci – planując stawianie w 2021 roku 100 nowych maszyn tygodniowo. Warto podkreślić, że kluczowi gracze na rynku FMCG i e-commerce widzą przyszłość w Paczkomatach® i podpisują z nami kolejne umowy. To pokazuje, że nasza strategia, którą realizujemy od ponad 11 lat, sprawdza się i ma nadal duży potencjał. Jako pionier i lider tego rynku chcemy rozwijać się także w Europie – działamy w Wielkiej Brytanii, do której w tylko w tym roku trafi od 1 do 2 tys. nowych maszyn – mówi Rafał Brzoska, prezes InPost.

InPost rozwija sieć paczkomatów i aplikację InPost Mobile

Obok rozwoju sieci paczkomatów firma stawia także na usprawnianie aplikacji InPost Mobile, z której korzysta już 5,7 mln aktywnych klientów. Na początku bieżącego roku w aplikacji pojawią się nowe metody płatności. Do BLIKA dołączą takie rozwiązania jak karta płatnicza, szybkie przelewy (pay-by-linki), Apple Pay i Google Pay.

Kilka tygodni temu InPost zadebiutował na giełdzie Euronext w Amsterdamie. IPO można zaliczyć do udanych, ponieważ w pierwszych godzinach po starcie wartość spółki wzrosła o ponad 20%. Na początku lutego InPost był wyceniany na około 9,9 mld euro. Teraz celem spółki jest ekspansja zagraniczna – między innymi na rynki Wielkiej Brytanii i Francji.

InPost nawiązał także współpracę z Amazon.pl, dzięki czemu zakupy zamówione na platformie zostaną dostarczone do paczkomatów lub do domu/pracy przez kurierów InPost. Zgodnie z zapewnianiami Rafała Brzoski współpraca z Amazonem nie odbije się negatywnie na relacjach InPostu z Allegro.

Samo Allegro zamierza uruchomić własną sieć skrytek na paczki. Podobny plan ma także chiński gigant Alibaba Group, do którego należy platforma AliExpress.

/RT