„Dziękujemy za korzystanie z naszej aplikacji mobilnej. W związku z falą fałszywych sms wstrzymujemy wysyłanie wiadomości związanych ze statusem przesyłki” – napisano w wiadomościach SMS-rozesłanych do klientów.

InPost SMS

InPost to coraz popularniejsza forma dostarczania paczek (szczególnie po uruchomieniu Allegro Smart). Firma wysyłała dosłownie miliony sms-ów dziennie., co zapewne jest sporym kosztem. Klienci są przyzwyczajeni do tego, że dostają wiadomości informujące o statusie przesyłki, by w końcu ostatecznie otrzymać wiadomość kodem do odbioru.

Uwaga na fałszywe sms-y od InPost

Fakt przyzwyczajenia i dużego zaufania wiadomości przesyłanych przez InPost wykorzystali oszuści, którzy ostatnio zaczęli wysyłać fałszywe wiadomości z informacją, że przesyłka co prawda wyszła, ale by ją odebrać trzeba będzie dopłacić – i tutaj podawali informację jak przelać „brakującą kwotę”. To proste oszustwo wykorzystujące techniki psychologiczne.

Wbrew pozorom każdy jest na nie narażony – niezależnie od tego, czy jest profesorem filozofii, prezesem dużej spółki czy prostym redaktorem Fintek.pl (dla przypomnienia redaktor naczelny Fintek.pl kiedyś nie przeszedł testu oszustwa na BLIKA i o mały włos stracił pieniądze).

InPost wysyła wiadomości mejlowe z informacją o statusie przesyłki. Firma zachęca także do ściągania aplikacji mobilnej dzięki, której można z łatwością śledzić paczkę, archiwizować wszystkie zamówienia oraz… znacznie przyśpieszyć proces wyciągania paczki z Paczkomatu dzięki kodom QR. Odbiorca paczki mając kod QR nie musi przepisywać kodu z telefonu – wystarczy przyłożyć telefon do czytnika w maszynie i drzwi z paczką otwierają się.