Obecnie firma posiada 1,5 tys. paczkomatów w Zjednoczonym Królestwie, ale Rafał Brzoska planuje rozbudować tą sieć do poziomu 10 tys. maszyn już w 2023 roku. Dla porównania w Polsce firma posiada obecnie ponad 11 tys. paczkomatów.

O sprawie pisze między innymi Bloomberg.

InPost stawia na rozwój za granicą

O planach ekspansji InPostu w Wielkiej Brytanii pisaliśmy przy okazji debiutu spółki na giełdzie w Amsterdamie. Wtedy mówiło się także o rozwoju na rynku francuskim, czego przykładem może być nabycie 100% akcji firmy Mondial Relay, zajmującej się dostawą przesyłek dla e-commerce.

Kilka tygodni temu InPost udostępnił w Wielkiej Brytanii usługę Instant Returns, która pozwala na zwrot zakupionego towaru dzięki zeskanowaniu kodu QR. Dzięki temu klienci nie będą musieli drukować etykiet – wystarczy zeksanować kod QR przy paczkomacie.

– Cieszę się, że nasze rodzime fintechy i firmy logistyczne planują ekspansje zagraniczne. To oczywiście nie pierwsze dobre zagranie InPostu w ostatnim czasie. To przykład firmy, która już w początkowym okresie pandemii bardzo aktywnie poszukiwała rozwiązań, mających na celu ułatwienie realizacji transakcji w nowej rzeczywistości. W efekcie okazało się, że decyzja o wprowadzeniu płatności BLIK w aplikacji dla kurierów InPost, była celną odpowiedzią na zapotrzebowanie klientów, którzy w dobie pandemii COVID-19 chcieli ograniczyć korzystanie z gotówki. Dzięki temu nawet zagorzali zwolennicy płatności przy odbiorze, mogli realizować je w sposób bezpieczny, bo niewymagający wpisywania kodu BLIK na urządzeniu kuriera. To wdrożenie pokazało, że InPost jest marką, która ma do zaoferowania o wiele więcej niż tylko dostarczanie produktów do klientów i nie boi się innowacji. – twierdzi Dawid Cichy, Sales Director w Tpay.

– Swoim kolejnym zagraniem jakim jest rozwój sieci paczkomatów w Wielkiej Brytanii, InPost udowadnia, że Polska to dla nich za mało i … bardzo dobrze! Prostota, a co za tym idzie rosnąca popularność tego rozwiązania ma według mnie szansę sprawdzić się również na innych rynkach. Mam nadzieję, że także nasz rodzimy system, jakim jest BLIK pójdzie w tę stronę i rozwinie swoje działania poza granicami kraju. – kontynuuje Dawid Cichy.

Firma Rafała Brzoski ma nowe pomysły rozwoju także na polskim rynku. „Rzeczpospolita” informowała ostatnio o planowanym montowaniu paczkomatów InPost na terenach parafii i przy kościołach.