Usługa ma na celu uproszczenie procesu zwrotów dla brytyjskich klientów poprzez eliminację konieczności drukowania etykiet. Wystarczy zeskanować kod QR przy paczkomacie.

InPost udostępnia rozwiązanie Instant Returns w Wielkiej Brytanii

Instant Returns został uruchomiony w odpowiedzi na potrzeby konsumentów co do optymalizacji procesu zwracania zakupów. Według danych InPost 83 proc. kupujących online uważa, że retailerzy powinni wzmożyć wysiłki w celu maksymalnego jego uproszczenia. Z kolei 86 proc. badanych uznaje nieprzyjazny klientowi proces zwrotu za czynnik skłaniający ich do rezygnacji z zakupów w danym sklepie w przyszłości.

Ograniczenie formalności związanych z odsyłaniem zakupionego towaru do zeskanowania kodu QR smartfonem użytkownika ma być również ukłonem w stronę zwolenników idei paperless oraz osób nieposiadających drukarki. Nowe rozwiązanie InPost jest dostępne do użytku 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu.

– InPost już od dawna udowadnia, że idzie z duchem czasu. Jakiś czas temu, za pomocą technologii Tpay, udostępnili możliwość przyjmowania płatności BLIK przy zakupach za pobraniem, włączając tę funkcję w urządzeniach mobilnych swoich kurierów, a dziś wykonują kolejny krok w celu poprawy komfortu korzystania z ich usług. Instant Returns jest ciekawą odpowiedzią na aktualne potrzeby użytkowników – mówi Dawid Cichy, Sales Director w Tpay.

– Z uwagi na obecną sytuację na świecie, coraz więcej kupujemy online, a co za tym idzie częściej zwracamy nietrafione zakupy. Ograniczenie niepotrzebnego papieru poprzez cyfryzację to znakomite rozwiązanie dbające zarówno o komfort klientów, jak i ekologię, na którą w końcu zaczęliśmy zwracać uwagę. Uważam, że rozwiązanie inPostu uświadamia także, jak szybkim i prostym rozwiązaniem są kody QR, które popularność, np. w Azji zdobyły już dawno temu. Mam nadzieję, że to działanie przyczyni się do zwiększenia popularności tej metody także w innych rejonach świata – dodaje.

W Polsce nadania i zwroty bez konieczności drukowania etykiety są już dostępne od jakiegoś czasu, chociaż w nieco innej formie. Ostatnio InPost udostępnił nowe formy płatności za nadawanie przesyłek w aplikacji mobilnej – do BLIKA dołączyły pay-by-linki i karty płatnicze.