Tegoroczna fala podwyżek nie ominęła usług InPost. Firma nie wskazała przyczyny zmian cen, ale zapewne stoją za tym rosnące koszty, a także kolejne inwestycje. Sieć paczkomatów w Polsce przekracza już wielkość 16 tys. urządzeń. Maszyny montowane są coraz częściej wewnątrz budynków, takich jak sklepy Żabka oraz galerie handlowe.

Planowane zmiany w cenniku InPost

Klient detaliczny od 1 kwietnia za usługi paczkomatowe takie jak Manager Paczek InPost, Szybkie Nadania oraz Aplikacja InPost Mobile zapłaci 13,99 zł (gabaryt A), 14,99 zł (gabaryt B) oraz 16,49 zł (gabaryt C). Podane kwoty to ceny brutto, do tej pory wynosiły one kolejno 12,99 zł, 13,99 zł i 15,49 zł.

W nowym cenniku nie przewidziano zmian dotyczących usług kurierskich dla klientów indywidualnych. Oznacza to, że ich ceny pozostaną na obecnym poziomie, czyli 14,99 zł (gabaryt A), 16,49 zł (gabaryt B), 19,99 zł (gabaryt C) oraz 28,49 zł (gabaryt D).

Z kolei klientów biznesowych czeka zmian cen usługi kurierskiej. W nowym cenniku zaczyna się ona od 17,01 zł netto za nadanie paczki o wadze do 1 kg, gdzie dotychczas był to koszt w wysokości 15,75 zł netto.

Od początku kwietnia klienci biznesowi zapłacą więcej również za usługę InPost Paczkomaty 24/7. Ceny zaczynają się od 10,19 zł netto (gabaryt A),  11,56 zł netto (gabaryt B) oraz 14,73 zł netto (gabaryt C). Należy do nich doliczyć + 8% opłaty paliwowej.

To jedynie wybrane podwyżki, zmiana cen dotyczy także m.in. usługi doręczenia przesyłki do określonej godziny. Nowe cenniki i regulaminy są już dostępne na stronie InPost, gdzie można się z nimi zapoznać.