Wartość zidentyfikowanych wyłudzeń ubezpieczeniowych w Europie to ponad 2,5 mld EUR. Jeśli chodzi o Polskę, to w 2019 roku tylko w tzw. dziale II ubezpieczeń, czyli m.in. ubezpieczeń majątkowych, udało się zidentyfikować próby wyłudzeń na kwotę ponad 350 mln zł. Nawet 10% odszkodowań może być objętych procederem wyłudzania.

Jak InsurTech chroni przed fraudami?

W tej liczbie zawierają się nie tylko działania grup przestępczych czy pojedynczych oszustw osób, które wyłudzając odszkodowanie chcą poprawić swoją sytuację materialną, ale też ubezpieczeni, który już mają szkodę i niejako „korzystają z okazji” by na różne sposoby zawyżyć kwotę odszkodowania.To bardzo niebezpieczna sytuacja, gdyż finalnie oszustwa mają negatywny wpływ na wysokość składek.

Nie jest to zatem victimless crime, bo ofiarą oszustw są nie tylko ubezpieczalnie, ale również uczciwi klienci, którzy tracą nie tylko finansowo, ale też odbija się to na ich wygodzie – procedury antyfraudowe, chociaż ubezpieczyciele dokładają starań by takie nie były, mogą być odbierane jako uciążliwe.O tym jak technologie insurtech wychodzą naprzeciw oszustom, pomagają zaoszczędzić miliony złotych oraz poprawiają jakośc obsługi klienta rozmawialiśmy z Markiem Gajcym, dyrektorem departamentu wsparcia likwidacji szkód w LINK4.

Podcast jest dostępny między innymi na Spotfiy, Soundcloud oraz YouTube. Pozostałe podcasty znajdziecie pod tym linkiem i w zakładce Fintek Extra.

Wersja audio:

Podcast na YouTube: