Fintech Ipagoo to licencjowana w Wielkiej Brytanii instytucja pieniądza elektronicznego. Fintech oferował klientom otwarcie taniego rachunku, do którego wydawał kartę płatniczą. Całość obsługiwana była za pośrednictwem dopracowanej aplikacji. Oferta Ipagoo skierowana była do głownie do ekspatów, którzy poszukiwali tzw. bordless account, czyli rachunku takiego jak w banku, ale skrojonego pod oczekiwania emigrantów zarobkowych. Można rzec, że wręcz standard w świecie brytyjskich fintechów.

Nieudana runda finansowania doprowadziła do zamrożenia rachunków klientów

Niestety, ten założony w 2015 roku fintech w dniu 24 lipca decyzją brytyjskiego nadzoru, musiał zamrozić klientom dostęp do rachunków. Użytkownicy nie mogli wykonywać żadnych operacji. Stało się tak, gdyż Ipagoo miał problemy z kapitałem, co mogło zagrażać bezpieczeństwu depozytów.

Szef Ipagoo przyznał w wywiadzie dla Financial Times, że powodem ich problemów jest nieudana runda finansowania, tzn. niedoszły inwestor wycofał się i nie wykonał przelewu. W efekcie w firmie wprowadzono „zarząd komisaryczny”, zablokowano możliwość wykonywania operacji na rachunkach klientów oraz nałożono obowiązek przesyłania codziennych raportów.

28 sierpnia Ipagoo poinformowała, że znalazła kupca, który przejmie 100% udziałów w firmie. Jest to brytyjsko-holenderska grupa Chairmans Financial. Warunki finansowe nie zostały ujawnione. Teraz fintech czeka na zatwierdzenie planów przez FCA.