Partner serwisu Visa dla biznesu

Jak szybko przestawić firmę na „paperless”? Odpowiedzi Autenti

Fintek
Fintek
#Koronawirus
Opublikowano: 16 marca 2020, 14:33 Aktualizacja: 17 marca 2020, 10:17

Autenti to fintech, który oferuje usługę zdalnego podpisywania dokumentów. W związku z epidemią koronawirusa SARS-CoV-2 praktycznia każda firma, która mogła, wprowadziła pracę zdalną. To nie jest takie proste. Wiele dokumentów i czynności prawnych wymaga formy pisemnej. Zapytaliśmy Autenti jak sobie z tym radzić i jak szybko można przestawić firmę na „paperless”?

Autenti

Przypominamy, że Autenti to polski fintech, w który na początku roku zainwestowały trzy banki: PKO BP, Alior Bank i BNP Paribas.

Praca zdalna chcąc nie chcąc musi być paperless. Czy Autenti może szybko pomóc we wdrożeniu odpowiedniego rozwiązania w firmie?

Proces wdrożenia Autenti jest szybki i bardzo prosty. Jeśli chce się skorzystać z wersji samoobsługowej (typu “SaaS”) nie trzeba nic wdrażać, wystarczy tylko zarejestrować konto w serwisie i zalogować się na nim, a następnie wysyłać dokumenty lub po prostu je podpisywać online. Jest to możliwe z dowolnego miejsca na ziemi i na dowolnym urządzeniu z dostępem do internetu. Od decyzji do wysłania pierwszego dokumentu nie mija nawet kwadrans. Jeśli chodzi o klientów większych, typu Enterprise, to w zdecydowanej większości przypadków oferujemy dostęp do platformy w ramach integracji po API. Proces wdrożenia przebiega bardzo sprawnie we współpracy ze specjalistami IT w danej firmie i nie trwa dłużej niż kilka dni.

Do jakiego rodzaju działalności bądź czynności prawnych platforma Autenti nie będzie dobrym rozwiązaniem?

Platforma Autenti jest świetnym rozwiązaniem dla każdego rodzaju działalności. Od końca ubiegłego roku można bowiem korzystać na niej ze wszystkich 3 rodzajów podpisów elektronicznych – zwykłego, zaawansowanego i kwalifikowanego. Korzystają z niej firmy z branży finansowej w procesach sprzedażowych, HR czy administracji. Dzięki naszemu rozwiązaniu można podpisywać m.in. kontrakty menedżerskie, umowy zlecenie, o dzieło, zamówienia, kosztorysy, zlecenia, umowy sprzedażowe, NDA i wiele innych. W tej chwili na platformie Autenti nie można podpisywać wyłącznie tych umów, które dla swojej skuteczności wymagają formy notarialnej.

Ile to wszystko kosztuje i jak – z Waszego doświadczenia – długo trwa wdrożenie i przeszkolenie pracowników?

Do niedawna na platformie Autenti w ramach konta FREE – czyli bez żadnych opłat – można było wysłać 5 dokumentów miesięcznie. Jednak ostatnio rozszerzyliśmy ten limit do 10. Jest to nasz ukłon w stronę przedsiębiorców, którzy ze względu na sytuację z koronawirusem pracują teraz zdalnie. Mamy zamiar utrzymać ten stan co najmniej do 30 kwietnia. Z kolei w pakiecie PRO nie ma już limitu wysyłanych dokumentów, a cena przy płatności za cały rok z góry wynosi 48 zł netto miesięcznie. Jak już wcześniej wspominałem, dla klientów ENTERPRISE przeprowadzamy indywidualną wycenę naszej usługi i stosujemy integrację przez API.

Szkolenie pracowników, jeśli w ogóle jest konieczne, zajmuje nie więcej niż godzinę. Co ważne, organizujemy je od zawsze w formie wideo lub telekonferencji.

Pytania zadał Łukasz Piechowiak. Odpowiedzi udzielił Tomasz Plata z Autenti.


Tekst chroniony prawem autorskim. Każdorazowe kopiowanie wymaga zgody redakcji.

Pokaż komentarze (0)

jak-szybko-przestawic-firme-na-paperless-odpowiedzi-autenti