Mobile push to komunikaty przychodzące bezpośrednio z aplikacji na urządzenie mobilne odbiorcy. Mogą zostać wzbogacone grafiką czy animacją (tzw. rich push), bądź linkiem przekierowującym użytkownika na stronę internetową lub do konkretnego miejsca w aplikacji. Przeważnie takie notyfikacje wyświetlane są na smartfonach. Oddzielną kategorią są powiadomienia web push, które są wyświetlane także na desktopach.

Jak mobile push działa w praktyce? Użytkownik aplikacji mobilnej akceptuje jej warunki, wśród nich jest zgoda na otrzymywanie notyfikacji push. Jeśli jej udzieli, na jego urządzeniu będą pojawiać się powiadomienia od aplikacji, nawet gdy w danym momencie z niej nie korzysta. Komunikaty mogą być wysyłane do wszystkich użytkowników aplikacji, którzy wyrazili przyzwolenie, bądź jedynie do określonej grupy.

Dobre praktyki w zakresie wysyłki powiadomień Mobile Push przybliża Mateusz Zawidzki, Product Manager w REDLINK, w podcaście zrealizowanym we współpracy z Tpay.

Jak mobile push wspiera fintechy?

Dzisiaj powiadomienia push to właściwie „must have” dla firm z sektora FinTech, które oferują swoją aplikację. Ze względu na zazwyczaj nieposiadanie stacjonarnych placówek, fintechy budują relacje z klientami w kanałach cyfrowych. Pomocne w tym obszarze są spersonalizowane mobile push, których w odróżnieniu od maili nie przegapi ich odbiorca.

Użytkownicy aplikacji finansowych informacje o dokonanej transakcji przeważnie otrzymują właśnie w formie notyfikacji push. Często klienci fintechów dostają spersonalizowane komunikaty np. o kursach akcji czy walut, które chcą zakupić. Popularne są także powiadomienia o przygotowanej ofercie lub o nowych funkcjach w aplikacji.

Jak widzimy, mobile push mogą częściowo pełnić rolę wirtualnego doradcy, który nie tylko informuje o nowościach, ale kieruje uwagę klientów na usługi dopasowane do ich zainteresowań oraz potrzeb. Za przykład może tutaj posłużyć brytyjski fintech Revolut, który na podstawie zachowania klienta w aplikacji, przewiduje jaka oferta mogłaby go zainteresować. Oczywiście podsuwa ją za pomocą powiadomienia push.

Zachęcamy do zapoznania się z podcastem Tpay z udziałem Mateusza Zawidzkiego, Product Managera w REDLINK. Z rozmowy, którą prowadzi Marta Kwiatkowska można dowiedzieć się m.in., jak wdrożyć skuteczną komunikację mobile push w swojej aplikacji.