Na początek istotne informacje. Bez względu na orientację 4 na 5 konsumentów deklaruje chęć zakupu produktów firmy promującej równouprawnienie i różnorodność wśród pracowników.

Z badania Nielsen wynika, że młodsze kobiety cenią sobie wygodę, prostotę i jakość. Nie ma tu nic zaskakującego. Odsetek kobiet robiących zakupy w jednym sklepie, żeby zaoszczędzić czas, jest o 4 p. proc. wyższy w przypadku grupy LGBT+; w grupie tej jest również wyższy o 6 p. proc. udział kupujących markowe produkty w przekonaniu, że oferują one lepszą jakość. Kobiety LGBT+ częściej też stawiają na zdrowe odżywianie, ale uwaga – preferują potrawy, które są łatwe do przygotowania.

Osoby LGBT+ to aktywni klienci e-commerce

Z kolei mężczyzn LGBT+ w porównaniu do nie-LGBT+ wyróżnia wyższy poziom zainteresowania promocjami i gotowaniem. Są na bieżąco z nowinkami, a przed zakupem produktu częściej szukają informacji w Internecie (na stronach, forach, wśród przyjaciół).

Ogólne obserwacje z badania wskazują, że osoby LGBT+ są bardziej aktywne fizycznie niż osoby heteroseksualne. To także aktywni klienci w e-commerce.  W przypadku kobiet średnia częstotliwość dokonywania zakupów online jest o 44 proc. wyższa niż u kobiet nie-LGBT.

Chociaż odsetek osób LGBT+ z wyższym wykształceniem jest o 15p. proc. niższy niż w grupie nie-LGBT+ to jednak udział kobiet piastujących kierownicze lub specjalistyczne stanowiska tudzież urzędy wysokiego szczebla jest znacznie wyższy wśród kobiet LGBT+ niż heteroseksualnych – odpowiednio o 8p. proc. w młodszej grupie wiekowej oraz +11p. proc. w grupie wiekowej powyżej 40 roku życia.

/ŁP