A co piąty kupujący wydaje ponad 500 zł miesięcznie. Krzysztof Jarecki z ExpertSender podaje, że tylko 1% kupujących online robi to raz w roku – tak wynika z badania „Zakupy online w Polsce 2020” firmy ExpertSender. Ale zwiększone zainteresowanie e-handlem to też większa konkurencja między sklepami, a to zmusza do poszukiwania coraz nowocześniejszych i lepszych metod pozyskania i utrzymania klientów.

Aż 43% kupujących robi to regularnie od minimum 8 lat

Tylko 3% badanych korzysta z e-sklepów nie dłużej niż rok. O tym, że pandemia doprowadziła do eksplozji popularności e-commerce napisano już prawie wszystko, ale ciekawostką jest, że… aż 64% osób nie potrzebuje już w ogóle sklepów stacjonarnych. Jak widać konieczność zobaczenia produktu przed zakupem staje się coraz mniej istotna.

Największa bolączka e-sklepów to oczywiście porzucone koszyki, czyli niesfinalizowane transakcje – to sytuacja, gdy klient już po wyborze produktu, dodania go do koszyka, z jakiegoś powodu rezygnuje z dokonania płatności.

Często jest to skutek braku wyboru wygodnej metody płatniczej, niepreferowany sposób dostawy i termin, a czasem niewygodny interfejs lub nawet zbyt wolno ładująca się strona internetowa sklepu. Ale za najczęstszym podawanym powodem są… wyskakujące niechciane reklamy. Z badania wynika, że w tym miesiącu aż 91% klientów porzuciło koszyk.

/Fintek.pl