Kampania marketingowa inPZU uczy, jak inwestować

inPZU

„Oszczędzaj inwestując” to hasło przewodnie reklamy nowej platformy inPZU, która uczy, jak racjonalnie zarządzać i zarabiać pieniądze na rynku kapitałowym bez zbędnego ryzyka. Marketing to nie tylko naciąganie i ściema, ale też edukacja społeczeństwa.

Większość z nas ma wrażenie, że bloki reklamowe i wyskakujące co chwila w Internecie spoty wychwalające jakiś produkt to totalne oszustwo, mając na celu wyciągnięcie pieniędzy z kieszeni obywatela. Tymczasem dobrze przygotowane, zintegrowane działania marketingowe mogą mówić o rzeczach poważnych w sposób lekki, łatwy i przyjemny.

Edukacyjny marketing

Taką perełką jest kampania „Oszczędzaj inwestując” TFI PZU, która ruszyła na początku października br. wraz ze startem nowej platformy inPZU do inwestowania w fundusze pasywne największego polskiego ubezpieczyciela. Warto zwrócić uwagę, że nowoczesny spot reklamowy w Internecie lub telewizji powinien nie tylko przyciągać uwagę odbiorcy, ale podawać wszystkie najważniejsze detale związane z prezentowanym rozwiązaniem.

Czym jest inPZU?

Na platformie inPZU można m.in. porównywać fundusze czy definiować cele inwestycyjne. Platforma pozwala wyszukać fundusze oraz bazujące na nich gotowe portfele modelowe, a także opłacić zlecenie online. Oferuje także dwie ścieżki sprzedaży: dla początkujących inwestorów oraz dla ekspertów.

Klienci początkujący mają możliwość skorzystania z pomocnika inwestycyjnego i wyszukać najbardziej odpowiadające im produkty. Mają do wyboru aż sześć portfeli modelowych. Klient ekspercki natomiast może zbudować swój własny portfel inwestycyjny, wybierając spośród sześciu funduszy indeksowych, od najbardziej bezpiecznych aż po akcyjne

Perfekcyjny spot reklamowy…


Podczas 30-sekundowej reklamy inPZU od razu jest konkret i zachęta do produktu. Wymieniono najważniejsze cechy rozwiązania, nawiązując do nazwy produktu w interesujący sposób graficzny: inTUICYJNA, inNOWACYJNA, inWESTYCYJNA.

Potem pojawia się nazwa całej platformy oraz informacja, że możemy korzystać z niej na urządzeniach mobilnych o każdej porze dnia i nocy przez siedem dni w tygodniu. Następnie otrzymujemy wiadomość, że w każdym momencie możemy swobodnie dysponować środkami, a opłata za zarządzanie to tylko 0,5% prowizji, czyli najtaniej na rynku.

Na koniec dostajemy jasny przekaz, że trzeba założyć konto na stronie internetowej i wystarczy wpłacić 100 złotych, aby zacząć się bogacić. Czy można stworzyć bardziej poważną, a przy tym ciekawą i przyjazną reklamę? Chyba byłoby trudno.

Wszystkie działania marketingowe i całą koncepcję kreatywną zrealizowała agencja Focus Media Group. Przygotowała zarówno nowy wizerunek strony internetowej, jak i wiele innych działań promocyjnych, takich jak spoty w telewizji (spot 15-sekundowy), radiu (spot 30-sekundowy) i Internecie (bannery, spot 6- i 30-sekundowy) oraz w gazetach.