Sprawę opisuje Americanbanker.com. Ze artykułu wynika, że TD Bank oskarża Plaid o świadome stworzenie interfejsu użytkownika z wykorzystaniem znaków TD Banku w taki sposób, by naśladował on rzeczywistą stronę logowania do serwisu banku, co ma wprowadzać w błąd użytkownika przekonanego, że wprowadza poufne dane do zaufanej instytucji oraz, że przechowuje dane logowania, historię transakcji i inne dane, które następnie może sprzedawać stronie trzeciej.

TD Bank domaga się odszkodowania w kwocie do 2 mln dolarów za każdy rodzaj sprzedanej usługi z wykorzystaniem marki TD Banku. Plaid nie odniósł się do zarzutów.

W USA powraca temat screen scrapingu

Bank utrzymuje, że wielokrotnie próbował rozwiązać problem z Plaid – pierwsze pisma wysłał w kwietniu br. Jak napisano w Americanbanker.com wniesiony pozew to wynik wielu lat podobnych skarg ze strony banków dotyczących sposobu, w jaki Plaid pobiera dane z kont klientów. Zastrzeżenia dotyczyły stosowania screen scrapingu. Przypomnijmy, że w UE w dużej mierze rozwiązały te kwestie stosowne regulacje open bankingowe (PSD2).

Plaid na początku 2020 roku został zakupiony przez Visę za 5,3 mld USD.

/Fintek.pl/LP