Kantor internetowy i kolejne nowości w aplikacji IKO

Rafał Tomaszewski
Rafał Tomaszewski
Opublikowano: 9 lipca 2018, 08:15 Aktualizacja: 8 lipca 2018, 18:58

Wymiana walut w kantorze, możliwość zarządzania kartami wydanymi do konta i płatnościami w walutach obcych to najnowsze usługi w aplikacji IKO. Aktualizacja aplikacji została przygotowana na telefony z systemami Android i iOS. Nowe usługi przydadzą się przede wszystkim w okresie wakacyjnym.

Dzięki nim klienci mogą w szybki i wygodny sposób wymieniać waluty w dowolnym miejscu. Dodatkowo, jeśli użytkownik chce otrzymać informację, że dana waluta osiągnęła pożądany przez niego kurs, może ustawić powiadomienie w aplikacji.

Obsługa karty wielowalutowej

Wszystkie karty debetowe wydawane do kont osobistych PKO Banku Polskiego mają funkcję wielowalutową. Wystarczy do karty podpiąć rachunek walutowy z oferty banku, prowadzony w jednej z walut: EUR, GBP, USD, CHF, DKK, NOK i SEK, a rozliczenia transakcji kartowych będą odbywały się bezpośrednio w walutach podpiętych kont walutowych.

Dzięki temu można płacić (w tym przez internet) bez kosztów przewalutowania. Żeby nie doszło do przewalutowania:

  • operacja musi być realizowana w walucie EUR, GBP, USD, CHF, DKK, NOK lub SEK,
  • bank prowadzi dla klienta rachunek w walucie operacji (jednej z wyżej wymienionych), który jest podpięty do karty w chwili realizacji operacji,
  • na takim rachunku muszą się znajdować środki wystarczające do dokonania operacji.

Bank automatycznie rozliczy transakcje na rachunku podpiętym, w danej walucie – ta sama zasada obowiązuje wtedy, gdy klient korzysta z płatności zbliżeniowych telefonem.

Zastrzeganie i aktywowanie karty w aplikacji IKO

Jeżeli opłata za kartę jest uzależniona od zrealizowanej transakcyjności, na ekranie ze szczegółami karty w aplikacji IKO klient znajdzie informację, ile jeszcze musi wydać za pomocą danej karty, aby nie ponosić kosztów za korzystanie. W IKO prezentowany będzie również cykl, za jaki opłata jest pobierana (np. od 22 czerwca do 21 lipca).

Aplikacja IKO umożliwiała do tej pory mi.in. nadawanie PIN-u do karty czy zmianę limitów. Teraz można również aktywować w niej kartę. Funkcja przyda się zarówno nowym klientom, jak i obecnym.

W przypadku zgubienia, kradzieży czy zniszczenia karty zastrzeż ją bezpośrednio w aplikacji IKO. Wystarczy wejść do szczegółów swojej karty i wybrać z menu kontekstowego opcję „Zastrzeż kartę” i potwierdź operację kodem PIN do aplikacji IKO. Proces umożliwia również wydanie nowej karty po zastrzeżeniu. Jeśli nie ma pewności, czy karta została bezpowrotnie utracona, można ją zablokować czasowo.

PKO Bank Polski/RT


Tekst chroniony prawem autorskim. Każdorazowe kopiowanie wymaga zgody redakcji.

Pokaż komentarze (0)

kantor-internetowy-pko-banku-polskiego-dostepny-aplikacji