– Jesteśmy podekscytowani, że możemy wprowadzić nasze rozwiązania płatnicze na rynek słowacki. Dzięki nim konsumenci zyskają większą kontrolę nad swoimi finansami, a sprzedawcy otrzymają narzędzia, które pomogą im rozwijać biznes i podnosić jakość doświadczeń zakupowych – mówi Łukasz Dwulit, head of Klarna CEE.
Fintech Klarna startuje na Słowacji
W ostatnich latach Klarna rozwija swoją obecność w regionie CEE – działając w Polsce, Czechach, Rumunii i na Węgrzech. Wejście na rynek słowacki to naturalna kontynuacja tej strategii i odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na elastyczne rozwiązania płatnicze w regionie. Jednym z pierwszych partnerów Klarny na rynku słowackim będzie globalny modowy sklep internetowy About You – czytamy w komunikacie.
Kilka miesięcy temu pisaliśmy, że Klarna przymierza się do debiutu na giełdzie. Ma on nastąpić jeszcze w 2024 roku. Szwedzka spółka podawała wtedy w komunikacie, że w ostatnim roku udało się ograniczyć stratę do poziomu 241 mln USD. Dla porównania we wcześniejszych 12 miesiącach wyniosła ona ponad 966 mln dolarów.
Przychody Klarny wzrosły o 22% rok do roku do poziomu ponad 2,2 mld USD. Dane liczbowe pokazują poprawę sytuacji w spółce, która odnotowała największy w historii rok pod względem wartości towarów brutto. Klarna powstała w 2005 roku i regularnie przynosiła zyski do roku 2019, kiedy to rozpoczęła intensywną ekspansję w USA.
Na koniec 2023 roku szwedzki fintech zmniejszył liczbę pracowników do 4,201. Dla porównania rok wcześniej w spółce pracowało 5,441 osób.