Nie przegapić okazji – temu ma służyć widget Klarny. Konsumenci, którzy dodadzą określone produkty do śledzenia, w czasie rzeczywistym będą otrzymywać powiadomienia o zmianach cen – wszystko to będzie widoczne na ekranie głównym smartfona. Ma to im pomóc w podejmowaniu decyzji zakupowych w sezonie wzmożonych wyprzedaży – czytamy w komunikacie prasowym. Nowa sekcja „Oferty” ma też zapewnić konsumentom możliwość śledzenia dostępnych rabatów.

Z badań przeprowadzonych przez Klarnę wynika, że 73% ankietowanych kupujących w USA, z powodu pandemii, stara się rozważniej dokonywać zakupów, a 8 na 10 badanych stwierdziło, że zwraca większą uwagę na swój budżet.

Globalni gracze BNPL skupiają się na transakcyjności

Klarna to lendtech specjalizujący się w sektorze Buy Now, Pay Later. Firma szczyci się tym, że jej usługa dostępna jest u ponad 200 tys. sprzedawców, działa na 17 rynkach, z jej usług korzysta ok. 90 mln użytkowników, a jej wartość to ponad 10 mld USD.

Widget Klarny sam w sobie sensacją nie jest. Aczkolwiek to ciekawa funkcjonalnośc, która podkreśla podstawowy cel biznesowy spółki, czyli napędzanie sprzedaży w e-commerce. Uwagę zwraca fakt, że Klarna nie reklamuje się jako konkurencyjna usługa finansowa, ale przede wszystkim jako podmiot technologiczny, który ułatwia dokonywanie zakupów w sieci. Wynika to z faktu, że model biznesowy spółki w znacznym stopniu opiera się na prowizjach od sprzedawców. To spora różnica, która powinna wzbudzić refleksję na rodzimym rynku BNPL.

/LP