Klub bonusów Klarny wystartował we wrześniu 2020 r., obecnie korzysta z niego już ponad 4 mln konsumentów ze Stanów Zjednoczonych i Australii. Z kolei opcja „Zapłać Teraz” została uruchomiona w USA i Wielkiej Brytanii w ubiegłym roku. Wkrótce zasięg tych usług rozszerzy się na Polskę oraz kolejne kraje. Do końca roku oba produkty mają być dostępne na wszystkich rynkach Klarny.
Na czym polega klub bonusów Klarny?
Członkowie tego programu lojalnościowego otrzymują punkty za każdą, terminową płatność z Klarną. Są nagradzani zarówno za korzystanie z opcji „Zapłać Teraz”, jak i “Zapłać za 30 dni”. Po zalogowaniu do aplikacji, zdobyte punkty mogą wymienić na produkty różnych marek. Klub bonusów to także dostęp do specjalnych ofert i zniżek.
W związku z rozwojem klubu bonusów, w aplikacji Klarny pojawią się również “Missions”. Mają to być drobne zadania, po wykonaniu których użytkownicy zdobywają dodatkowe punkty. Szwedzki fintech w ten sposób chce zachęcić swoich klientów do odkrywania kolejnych funkcji aplikacji oraz do świadomego zarządzania finansami.
Klarna wprowadzi w Polsce usługę „Zapłać Teraz”
Usługa ta dołączy do dostępnej już opcji “Zapłać za 30 dni”, która umożliwia odroczenie płatności za zakupy. „Zapłać Teraz” z kolei pozwala płacić od razu i w całości za zamówienia u każdego sprzedawcy, przyjmującego płatności Klarny. Aby móc korzystać z tej usługi należy podłączyć kartę płatniczą do konta w Klarnie.
Jak podaje fintech, wprowadzenie usługi „Zapłać Teraz” jest zarazem częścią zmian w procesie checkoutu. Klient wybierając opcję płatności z Klarną ujrzy tzw. “review screen” – ekran przeglądu wszystkich zamówień, harmonogramu płatności, jak i wybranego źródła finansowania. Dane rozliczeniowe klienta zostaną już wstępnie wypełnione, a preferowana przez niego opcja płatności zostanie ustawiona jako domyślna.
Szwedzki gigant rynku BNPL zadebiutował w Polsce w sierpniu 2021 r. ogłaszając współpracę z H&M. Obecnie płatności odroczone od fintechu dostępne są także w sklepach stacjonarnych sieci. W ostatnim czasie Klarna wprowadziła na polski rynek swoją aplikację zakupową, a także nawiązała współpracę z platformą e-commerce IdoSell.