mojeID to narzędzie, za pomocą którego użytkownik może bezpiecznie potwierdzić swoją tożsamość w ramach procesów realizowanych w trybie online, przez dostawców usług komercyjnych jak i w administracji publicznej. Dane klienta są sprawdzane przez tzw. dostawcę tożsamości, czyli zaufany podmiot, który wcześniej zweryfikował dane klienta. Rolę tę pełnią banki, dzięki czemu usługa spełnia najwyższe standardy bezpieczeństwa i ochrony danych wrażliwych.

Aviva udostępnia usługę mojeID od KIR

– Zdalna obsługa klienta wymaga najwyższej jakości rozwiązań, które z jednej strony są proste dla użytkowników, a z drugiej spełniają wysokie standardy bezpieczeństwa. W ciągu ostatniego roku wiele podmiotów z różnych sektorów gospodarki udostępniło usługę mojeID swoim klientom – teraz dołącza do nich Aviva – mówi Wojciech Pantkowski, wiceprezes Zarządu KIR.

– Wierzymy, że mojeID idealnie wpasuje się w oczekiwania naszych klientów i użytkowników cyfrowego ekosystemu MojeAviva. To już kolejne cyfrowe rozwiązanie wdrożone na przestrzeni ostatnich miesięcy. Możliwość potwierdzenia tożsamości z wykorzystaniem mojeID znalazła zastosowanie w procesie zdalnej sprzedaży ubezpieczenia na życie i realizuje wielokanałową strategię obsługi klienta w dobie Covid-19 – mówi Jolanta Karny, wiceprezes Aviva Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie.

W październiku 2020 roku Aviva udostępniła ePolisę rozwiązanie, umożliwiające finalizację zakupu polisy życiowej w pełni online, wraz z opłaceniem pierwszej składki i odbiorem polisy w serwisie MojaAviva.

Podobne rozwiązania do weryfikacji tożsamości wdrażane są także w Czechach. Na początku roku u naszych sąsiadów weszła w życie nowelizacja prawa bankowego, która umożliwia weryfikację tożsamości online za pomocą bankowości elektronicznej. Pierwsze czeskie banki mają już pracować nad własnymi usługami.