Jeśli klient zaakceptuje zaproponowane przez PZU świadczenie, pieniądze trafią na jego konto już tego samego dnia. Warunek jest jeden – przesłana dokumentacja musi potwierdzić informacje przekazane przez klienta na etapie zgłoszenia – wyjaśnia ubezpieczyciel w komunikacie.

Samodzielne zgłaszanie urazów w PZU

– Jeszcze nigdy zgłoszenie urazu nie było tak proste, a wypłata tak szybka. Klienci nie muszą odwiedzać oddziału, żeby dostarczyć wymaganą dokumentację bądź złożyć wniosek o odszkodowanie. To duże ułatwienie, szczególnie teraz, w okresie pandemii – mówi Małgorzata Kot, Członek Zarządu PZU Życie SA.

W ramach „Samoobsługi” dostępne jest również nowe narzędzie dotyczące obsługi spraw z tytułu zgonów i urodzeń. Klient już podczas rejestracji zgłoszenia dostaje informację o należnej kwocie świadczenia. Maksymalnie zostało uproszczone przesyłanie wymaganych dokumentów.

Uruchamiając opcję „Link dokumentacja”, dostaniemy wiadomość zawierającą link, za pomocą którego można samodzielnie, z zachowaniem wszelkich rygorów bezpieczeństwa, przesłać dokumenty. Zgłoszenie sprawy dostępne jest w wielu kanałach m.in. poprzez stronę internetową zgloszenie.pzu.pl, a także aplikację mobilną mojePZU.

„Samoobsługa” to kolejne insurtechowe rozwiązanie wdrożone przez PZU. Wcześniej największy polski ubezpieczyciel wprowadził między innymi system ratunkowy PZU GO, który informuje o wypadku i przesyła informacje o jego lokalizacji. Inne ciekawe projekty to na przykład Opaska Życia, czyli opaska monitorująca parametry życiowe i alarmująca w razie zagrożenia, czy pożyczkowa platforma dla pracowników Cash (rozwijana wspólnie z Alior Bankiem).

/RT