Monzo to brytyjski challenger bank, z którego usług korzysta 4 mln użytkowników. Fintech w 2019 roku odnotował 113 mln funtów straty – dwukrotnie więcej niż w poprzednim okresie rozliczeniowym. Firma chce zacząć zarabiać – zarząd Monzo wierzy, że break even osiągnie na początku 2022 roku. Pomóc ma w tym nowy model subskrypcyjny. Warto dodać, że to już w zasadzie trzecia próba przekucia ekonomii subskrypcji na zwiększenie dochodów challenger banku.

Nowa karta jest naturalnie metalowa

Jej koszt to ok. 50 funtów, ale klienci nie będą płacić pełnej kwoty – warunkiem jest korzystanie z konta Premium przez co najmniej 6 miesięcy. Prócz tego klient otrzyma nie tylko kartę, ale także ubezpieczenie telefonu i podróży, oprocentowanie rachunku na poziomie ok. 1,5% do kwoty 2 tys. funtów zgromadzonych na koncie Monzo, a także możliwość agregacji rachunków z innych banków w ramach aplikacji mobilnej Monzo – to wszystko za 15 funtów miesięcznie. Wprowadzony latem plan Monzo Plus kosztuje 5 funtów miesięcznie.

Atrakcyjne ubezpieczenie telefonu to ciekawy i prosty dodatek, ale ubezpieczenie podróży w czasie pandemii COVID-19 już wymaga wyjaśnień. Oferta przygotowana przez AXA obejmuje klientów Premium i ich najbliższych członków rodziny (partnerzy i dzieci na utrzymaniu do 21 roku życia). W ramach ubezpieczenia pokrywane mają być rachunki medyczne do 10 milionów funtów, utracone rzeczy do wartości 750 funtów i koszty anulowania lotów do 5 tys. funtów.

Jednakże z produktami ubezpieczeniowymi trzeba uważać – przekonał się o tym N26, który dawniej oferował podobny produkt również w cenie blisko 15 funtów miesięcznie, ale musiał wycofać się z jego sprzedaży, jak również z brytyjskiego rynku, bo zgodnie z brytyjskimi regulacjami klient, któremu oferuje się ubezpieczenie, w tym ubezpieczenie podróżne, co do zasady – musi go potrzebować.

Czy Monzo uda się zarobić na metalowej karcie płatniczej?

Jeśli metalowe karty płatnicze w subskrypcji typu premium mają budować przychodowość fintechów, to albo brakuje już pomysłów albo jest to biznes prostszy niż się wydaje. Dla tych, którzy zgadzają się z „tezą numer dwa”, kluczową informacją może być to, że karta Premium Monzo wytwarzana jest New Jersey przez firmę Composecure, która posiada patent na metalowe karty płatnicze z funkcją bezdotykowych płatności.

/Fintek.pl/LP