Najmłodsza grupa klientów Santander Bank Polska zdecydowanie woli korzystać z bankowości mobilnej niż internetowej. Liczba logowań do serwisów Santandera rośnie wraz z wiekiem młodych użytkowników – w ciągu ostatniego roku 15-latkowie zalogowali się ze smartfona średnio 89 razy, 16-latkowie 102 razy, a 17-latkowie 123 razy – podaje bank w komunikacie.

Zdalne otwierania konta dla nastolatków w Santanderze

Konto Jakie Chcę dla młodych zakłada rodzic wraz z przyszłym właścicielem rachunku. Po wypełnieniu danych w bankowości internetowej opiekuna następuje połączenie z doradcą online, podczas którego weryfikowana jest także tożsamość towarzyszącego mu w tym procesie nastolatka.

Konto jest aktywne natychmiast po otwarciu, a jego właściciel może otrzymać dostęp do bankowości internetowej oraz mobilnej, a także kartę, jeśli rodzic wyrazi na to zgodę. Z takiego rozwiązania mogą skorzystać wszyscy nastolatkowie w wieku 13-18 lat, którzy nie korzystali wcześniej z usług Santander Bank Polska.

– Statystyczny młody klient Santandera ma 16 lat, w ciągu ostatniego roku 10 razy zalogował się poprzez bankowość internetową, a 98 razy przez aplikację mobilną. Dodatkowo 8 razy zapłacił za zakupy BLIKIEM i 2 razy zrobił przelew na telefon – mówi Katarzyna Kasprzak, z zespołu akwizycji w Santander Bank Polska.

Konto Jakie Chcę dla nastolatków zwolnione jest m.in. z opłaty za prowadzenie rachunku, wypłaty gotówki z bankomatów w Polsce i za granicą czy za przelewy natychmiastowe. Korzystanie z karty płatniczej do konta jest bezpłatne pod warunkiem zmiany wariantu opłaty i 5 płatnościach kartą w miesiącu. Nastolatkowie mogą płacić również przy użyciu smartfona lub smartwatcha.