Potwierdzenie tożsamości w aplikacji mObywatel w procesie otwierania konta online sprawia, że klient bez konieczności potwierdzenia tożsamości w placówce może od razu korzystać z większości produktów, usług oraz wykonywać płatności bez dodatkowych ograniczeń – czytamy w komunikacie.

Otwieranie konta z aplikacją mObywatel dostępne w Banku Millennium

Aby otworzyć konto, należy pobrać na telefon aplikację Banku Millennium i podążać za instrukcjami, a w kroku potwierdzenia tożsamości wybrać opcję „Aplikacja mObywatel”. Następnie klient zostaje przekierowany do aplikacji mObywatel, gdzie wyraża zgodę na  przekazanie danych do banku. W kolejnym kroku wraca do aplikacji banku, aby dokończyć proces otwierania konta.

Dla tych, którzy nie korzystają z aplikacji mObywatel, dostępne są dwie inne metody otwarcia konta online. Alternatywą w aplikacji jest otwarcie konta na selfie, które polega na wykonaniu zdjęcia dowodu osobistego oraz krótkiego nagrania twarzy. Trzecim sposobem otwarcia konta online jest skorzystanie ze strony internetowej banku i potwierdzenie tożsamości za pomocą logowania do innego banku. Klient otworzy konto w dowolny sposób, jeśli nie ma zastrzeżonego numeru PESEL.

Blisko 3 mln klientów Banku Millennium aktywnie korzysta z kanałów cyfrowych, a ponad 2,7 mln z bankowości na urządzeniach mobilnych. Co drugie konto w Banku Millennium otwierane jest online. Zgodnie ze strategią “Wartość i wzrost” na lata 2025-2028 bank chce zwiększyć liczbę klientów detalicznych do 3,7 mln i dla 70 proc. z nich być bankiem pierwszego wyboru – czytamy w komunikacie.

Warto przypomnieć, że niedługo aplikacja mObywatel zyska także nowe dokumenty i usługi – to efekt przyjęcia przez Radę Ministrów projektu nowelizacji ustawy. Chodzi między innymi o takie rozwiązania, jak mLegitymacja, mStłuczka, asystent oparty o sztuczną inteligencję, czy rozszerzone możliwości podpisu elektronicznego.