Bota prawniczy w sposób zautomatyzowany wesprze prawników w udzielaniu opinii prawnych dla klientów i przygotowaniu niezbędnej dokumentacji. LexBot umożliwi firmom uruchomienie systemu szybkich porad prawnych dla swoich klientów, członków bądź pracowników.

Dialog jak z żywym prawnikiem

Emplocity dostarcza już chat boty pomagające w znalezieniu pracy, zamierza również wystartować z ofertą na CrowdConnect. Chatbot prawniczy to kolejny krok w rozwoju.

Celem Emplocity i Lex Secure jest stworzenie narzędzia, które będzie przyjazne dla użytkownika, a jednocześnie łatwe do wdrożenia w organizacji. W założeniach twórców, LexBot będzie wykorzystywał tzw. architekturę głębokich sieci neuronowych z uczeniem wielozadaniowym, aby w sposób zautomatyzowany generować odpowiedzi na zapytania prawne użytkowników i odpowiadać na nie pod nadzorem eksperta (prawnika) – wszystko w ramach interfejsu konwersacyjnego, przypominającego dialog z drugim człowiekiem.

LexBot po otrzymaniu zapytania dokona jego analizy oraz kategoryzacji. W kwestiach prostszych bot udzieli krótkich odpowiedzi lub dostarczy dokumenty z istniejącego repozytorium. W przypadku pytań bardziej skomplikowanych LexBot dokona klasyfikacji, zaproponuje rozwiązanie prawne i przydzieli je do prawnika do nadzoru odpowiedzi.

-W świecie, w którym miliony użytkowników codziennie poszukują w internecie pomocy prawnej, a nasi adwokaci działają w trybie 24 godzin na dobę przez 356 dni w roku, odpowiadając na setki pytań z każdej dziedziny prawa, naturalną potrzebą wydało nam się wykorzystanie potencjału sztucznej inteligencji w automatyzacji usług prawnych – mówi radca prawny Kajetan Komar-Komarowski z Kancelarii Lex Secure.

Ważna szybka reakcja

Jak wykazują badania przeprowadzone przez Krajową Izbę Radców Prawnych w Warszawie, klient biznesowy oczekuje szybkiej reakcji, najpóźniej następnego dnia. Rośnie też znaczenie ceny. Blisko 35% klientów twierdzi, że bariery finansowe zniechęcają ich do skorzystania z usług prawników.

Na polskim rynku odnotowuje się rosnące zapotrzebowanie na innowacyjne rozwiązania w zakresie obsługi dużej liczby pytań prawnych w krótkim czasie, głównie w kontekście departamentów prawnych dużych i średnich firm.

Synergia nowoczesnej technologii i tradycyjnych usług prawnych

Użytkownicy w coraz większym stopniu korzystają z interfejsów konwersacyjnych. Stąd coraz szersze zastosowanie i rozwój inteligentnych chatbotów, pozwalających na automatyczne przetwarzanie języka naturalnego (Neuro-linguistic programming – NLP) i wykorzystujących algorytmy szeroko pojętej klasy głębokich sieci neuronowych.

– Budujemy system, który – po odpowiednim treningu sztucznej sieci neuronowej – będzie w stanie udzielać odpowiedzi na zapytania użytkowników sformułowane w języku naturalnym, w sposób bezpośredni, tak jak ma to miejsce w przypadku swobodnej rozmowy. Tego typu rozwiązania mają szansę zrewolucjonizować wiele segmentów gospodarki, szczególnie tam, gdzie mamy do czynienia z zarządzaniem wiedzą, wymianą informacji i obsługą zapytań klientów – wyjaśnia Arkadiusz Talun, CTO Emplocity.

LexBot będzie dostępny w formule SaaS (Software as a Service), bez konieczności kosztownego i czasochłonnego procesu wdrożenia. Dzięki temu LexBot będzie miał przewagę konkurencyjną wobec innych tego typu rozwiązań. Zapewni to też komunikacja odbywająca się za pomocą języka naturalnego, bez konieczności instalowania dodatkowego oprogramowania czy konieczności szkolenia z obsługi narzędzia.