W komunikacie czytamy, że pandemia przyspieszyła rozwój B2B e-commerce. W czasie pandemii wartość e-commerce B2B w Polsce zwiększyła się o 30%, a szacowania na 2021 rok wskazują na wzrost nawet o 40%, wynika z raportu „E-commerce B2B – Biznes w sieci”, przygotowanego dla Santander Bank Polska przez Mobile Institute.

Eksperci szacują, że w okresie popandemicznym trend ten się nie zatrzyma, ponieważ firmy dostrzegły, że kanał sprzedaży online jest szerszy i bardziej efektywny. Z danych DHL Express wynika, że do 2025 r. aż 80 proc. wszystkich interakcji sprzedażowych pomiędzy firmami ma odbywać się online.

Współpraca Marketplanet z Allegro

Sprzedawcy Allegro Biznes będą bezpośrednio dostępni na platformie Marketplanet. Pilotażowy program ma zapewnić dostęp pracownikom, którzy są odpowiedzialni za zakupy firmowe do największego katalogu towarów w Polsce. Równocześnie ma gwarantować pełną, elektroniczną kontrolę procesów zakupowych, w tym obiegu dokumentów i faktur.

– Od pewnego czasu obserwujemy zmiany w zakresie potrzeb użytkowników naszej platformy, wynikające w dużej mierze z przyczyn pokoleniowych. Osoby odpowiedzialne za procesy zakupowe w firmach chcą przenosić swoje nawyki ze świata konsumenckiego także na poziom B2B. W codziennej pracy chcą kupować równie łatwo i w tak samo przystępny sposób, jak robią to na co dzień, jako osoby prywatne, równocześnie jednak dochowując wszelkich korporacyjnych zasad i regulacji, np. w kontekście przepływu dokumentacji czy fakturowania. My im to umożliwiamy – mówi Piotr Matysik (na zdjęciu), prezes zarządu Marketplanet.

Allegro Biznes wystartowało na początku tego roku z największą propozycją B2B w Polsce, na którą składa się ponad 210 mln ofert z cennikami netto od około 100 tys. sprzedających. W połowie listopada powstał program, w ramach którego sprzedawcy mogą otrzymać 80-procentowy rabat na prowizję od sprzedaży określonej ilości towaru. Platformę wyróżnia także usługa BNPL, która pojawia się już automatycznie przy wszystkich ofertach.

Z platformy od Marketplanet, która łączy kupujących i sprzedawców w obszarze B2B, korzystają m.in. klienci korporacyjni, tacy jak Tauron, grupa PGE, mBank, Veolia, czy Orange. W komunikacie podano, że w całym ekosystemie spółki wartość firmowych zakupów przekroczyła 50 mld PLN. Już ponad 300 tys. dostawców odwiedza każdego miesiąca stronę Marketplanet.