Marqeta jest znana w Polsce m.in. za sprawą Twisto, ale w jej portfolio klientów znajdziemy też takie brandy jak Square czy Affirm. Fintech współpracuje m.in. z Mastercardem, Visą i Goldman Sachsem. W maju 2020 roku spółka pozyskała 160 mln USD od inwestorów, wśród których były wymienione podmioty. Wówczas wycena Marqety szacowana była na 4,3 mld USD.

Marqeta wyceniana jest na 10 mld USD

Spółka planuje IPO w kwietniu – podał Reuters. Obecna wartość Marqety może wynieść nawet… 10 mld USD. Tak, fintechy, które ułatwiają życie innym fintechom, bankom i firmom technologicznym, to łakomy kąsek, który szybko zyskuje na wartości. A Marqeta dostarcza platformę API, która w znaczny sposób przyśpiesza wydawanie i konfigurację kart płatniczych, które w warunkach ekonomii bezgotówkowej stanowią jeden z kluczowych elementów biznesu paytech i fintech.

11 lat po rozpoczęciu działalności spółka planuje IPO – wygląda na to, że każdy rok wart był prawie 1 mld USD… Sytuacja na rynkach kapitałowych obecnie opisywana jest jako hossa – trudno zatem o lepszy moment na udany debiut, co z resztą udowodnił np. Affirm, który po bardzo udanym wejściu na giełdę osiągnął wycenę na poziomie 28 mld USD.

/LP/Fintek.pl