Tylko w okresie pierwszych 3 miesięcy 2021 roku Marqeta odnotowała przychody na poziomie 108 mln USD – to wzrost o ponad 120%. Obecna wycena fintechu to ponad 4,2 mld USD, ale eksperci spodziewają się, że po wejściu na giełdę wartość spółki wyniesie nawet 10 mld USD.

Marqeta jest na fali m.in. za sprawą dynamicznego rozwoju płatności bezgotówkowych i wzrostu transakcyjności w e-commerce. Firma działa łącznie na 36 rynkach, w tym również kieruje ofertę dla firm z Polski.

Karty płatnicze potrzebne jak nigdy

W całym 2020 roku Marqeta miała 290,3 mln USD przychodów wobec 143,3 mln USD rok wcześniej – podał Reuters. W sumie firma wydała już ponad 320 mln kart płatniczych. Z usług Marqety korzysta m.in. Klarna, Uber, Affirm, czy dobrze znany w Polsce fintech Twisto.

Marqeta to fintech ułatwiający życie innym fintechom – spółka dostarcza rozwiązania technologiczne, które umożliwiają wydawanie, konfigurację i zarządzanie kartami płatniczymi. Słowem, gdy fintech chce wydawać karty dla swoich klientów, to platforma Marqety mu to ułatwi.

/ŁP