Zgodnie z badaniami Mastercard, prawie dwie trzecie kupujących nadal zmaga się z ręcznym wprowadzaniem danych karty, a 25% porzuca koszyki, ponieważ płatność jest zbyt skomplikowana lub powolna. Odpowiedzią na tego typu problemy mają być tokenizacja i biometria.
Mastercard stawia na tokenizację i biometrię
Tokenizacja zastępuje 16-19-cyfrowy numer na karcie płatniczej tokenem, co ma zmniejszać liczbę oszustw i porzuconych koszyków. Obecnie ponad 30% transakcji Mastercard na całym świecie jest tokenizowanych za pośrednictwem usługi Digital Enablement Service, a na kluczowych rynkach, takich jak Indie, ten wskaźnik ma zbliżać się już do 100% w sektorze e-commerce.
Mastercard dąży obecnie do eliminacji ręcznego wprowadzania danych kart, haseł i kodów jednorazowych do 2030 roku. W tym roku firma rozpoczęła wprowadzanie usługi Mastercard Payment Passkey w Indiach, Singapurze i Zjednoczonych Emiratach Arabskich. System zastępuje jednorazowe kody metodami uwierzytelniania biometrycznego, takimi jak odciski palców lub skany twarzy. Dodatkowo wykorzystuje on tokenizację.
Ostatnim narzędziem w wysiłkach Mastercard jest Click to Pay, który eliminuje potrzebę każdorazowego wpisywania danych karty płatniczej podczas dokonywania płatności online. Wystarczy raz zapisać dane karty, aby móc korzystać z płatności one-click przy każdej kolejnej transakcji, niezależnie od strony, na której odbywa się zakup.
Mastercard rozwija Click to Pay także na polskim rynku – ostatnio udostępniając to rozwiązanie w bramkach płatniczych PayU i Tpay. Urządzenie, na którym dokonywana jest rejestracja, można dodać do zaufanych, dzięki czemu zostanie ono rozpoznane podczas kolejnych zakupów, co umożliwi płatność bez podawania kodów.
Ostatnio pisaliśmy także, że Mastercard ogłosił uruchomienie pilotażowej wersji nowej usługi weryfikacji tożsamości w Europie. Rozwiązanie umożliwi emitentom weryfikację bardziej szczegółowych danych osobowych posiadaczy kart, bez potrzeby przesyłania tradycyjnych dokumentów, takich jak dowód tożsamości ze zdjęciem, czy paszport.