Partner serwisu Visa dla biznesu

Mastercard zebrał dla WOŚP prawie milion złotych

Fintek
Fintek
#Mastercard
Opublikowano: 15 stycznia 2020, 14:30 Aktualizacja: 15 stycznia 2020, 15:21

Już po raz ósmy Mastercard zagrał z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy. Fintech umożliwił zasilenie konta Orkiestry dzięki eSkarbonkom, akcji #MastercardGraZWOŚP na Twitterze, czy licytacji unikatowego samochodu z serialu „Knight Rider” na Allegro. W sumie na konto Fundacji dzięki Mastercard trafi prawie 1 mln złotych.

Mastercard zebrał dla WOŚP prawie milion złotych

Pieniądze zostaną przeznaczone na zakup sprzętu na sale operacyjne, a tym samym na podniesienie standardów medycyny zabiegowej w dziecięcych szpitalach. Wciąż jeszcze można licytować wspomniany samochód z serialu „Knight Rider” w ramach trwającej aukcji Allegro dla WOŚP – aktualna cena przekroczyła 100 tys. złotych.

Niemal milion złotych dzięki współpracy Mastercard z WOŚP

W tym roku po raz trzeci z rzędu Mastercard umożliwił wpłaty na rzecz Fundacji za pośrednictwem eSkarbonek, czyli „wirtualnych puszek”. Wolontariusze WOŚP mogli wygenerować i udostępniać znajomym swój unikalny link, za pomocą którego darczyńcy wpłacali darowizny z wykorzystaniem bezgotówkowych płatności online. W czasie tegorocznego Finału wolontariusze i sztaby założyli 1565 eSkarbonek. Dodatkowo można było skorzystać z głównej eSkarbonki na stronie https://eskarbonka.wosp.org.pl/. Łącznie tym sposobem przekazano na WOŚP aż prawie 613 tys. złotych, czyli niemal dwukrotnie więcej niż w roku ubiegłym.

Już po raz siódmy na Twitterze w dniu Finału WOŚP najpopularniejszym hashtagiem był  #MastercardGrazWOŚP. Za pierwszy tweet lub retweet jednego użytkownika opublikowany w dniu Finału z tym hashtagiem, Mastercard zadeklarował przekazanie 5 złotych na konto Orkiestry. Łącznie podczas Finału, użytkownicy opublikowali ponad 38,6 takich tweetów. Dzięki zaangażowaniu użytkowników kwota zebrana tą drogą dla Orkiestry w ciągu 24 godzin wyniosła 193 tys. złotych.

Sukcesem okazały się również dwa narzędzia, których celem było ułatwienie pracy na rzecz WOŚP lokalnym sztabom oraz Wolontariuszom. Narzędzie eSztab, czyli kreator witryn internetowych dostarczony został do 1200 lokalnych sztabów WOŚP, które mogły w ten sposób stworzyć własne strony i komunikować na nich swoje działania. Z kolei iWolontariusz czyli platforma komunikacyjna dla Wolontariuszy od trzech lat cieszy się dużą popularnością. To centrum informacji dla kwestujących oraz miejsce, w którym wygenerować mogą własny link do eSkarbonki i zbierać pieniądze nie tylko do puszek na ulicach miast, ale również on-line.


Tekst chroniony prawem autorskim. Każdorazowe kopiowanie wymaga zgody redakcji.

Pokaż komentarze (0)

mastercard-zebral-dla-wosp-prawie-milion-zlotych