Aż 25,6 miliona osób w Polsce korzysta z internetu, a ponad połowa z nich robi zakupy w e-sklepach – wynika z badania „E-commerce w Polsce” przeprowadzonego w 2017 roku przez Gemius i Izbę Gospodarki Elektronicznej. Z myślą o nich, Idea Bank we współpracy z Mastercard uruchomił usługę Masterpass, usprawniającą płatności internetowe.

Jak korzystać z Masterpassa?

Teraz każdy z klientów posiadających konto, dostęp do Idea Cloud i aktywną kartę w banku będzie mógł dokonywać bezpiecznie, bez podawania danych kart płatniczych, płatności za zakupy on-line. Wystarczy zarejestrować swój cyfrowy portfel na stronie https://masterpass.ideabank.pl/ poprzez podanie numeru telefonu, adresu e-mail i daty urodzenia oraz określenie hasła. Do przeprowadzania transakcji konieczne jest również nadanie w portfelu kodu mPIN. To właśnie mPIN oraz dodatkowe hasło sms będą zabezpieczać dokonywaną transakcję.

Klienci Idea Banku nie muszą samodzielnie dodawać swoich kart do cyfrowego portfela Masterpass – to wyróżnia nas na tle innych partnerów usługi. Każdy z naszych klientów, po zarejestrowaniu w systemie, zobaczy swoje karty automatycznie i będzie mógł od razu realizować płatności za pomocą portfela – mówi Mateusz Blicharz, odpowiedzialny za usługę Masterpass w Idea Banku.

Do czego przydaje się Masterpass?

Opracowana przez Mastercard usługa Masterpass, jest dostępna u większości krajowych sprzedawców internetowych i w ponad 350 tys. e-sklepów na całym świecie. Aby skorzystać z niej podczas zakupów online, należy przy wyborze formy płatności zaznaczyć ikonę Masterpass i zalogować się do cyfrowego portfela. Następnie określić kartę, którą chcemy dokonać płatności oraz zatwierdzić transakcję mPIN-em i hasłem sms. Co istotne, z usługi można korzystać również w ramach szybkich płatności, takich jak PayU, dotPay czy Przelewy24.

Posiadanie cyfrowego portfela Masterpass wiąże się także z licznymi promocjami. Dzięki transakcjom dokonywanym za pomocą tej usługi, można taniej zakupić np. bilety do kina czy na lodowisko. Idea Bank również przygotował promocję dla swoich klientów – ci z nich, którzy zdecydują się na dokonywanie płatności za pomocą cyfrowego portfela, mogą otrzymać voucher na 100 zł do empik.com.

Wiele wskazuje na to, że trend zakupów w sieci będzie postępować. Jak wynika z badań Mastercard, aż 71% polskich konsumentów jest niezadowolonych z powodu stania w kolejce do kas w stacjonarnych sklepach, a niemal co drugi ankietowany uważa ten moment za najbardziej frustrujący podczas robienia zakupów. Między innymi z tego powodu handel przenosi się do sieci. Korzystają na tym polscy przedsiębiorcy, którzy, jak szacuje Bisnode, rejestrują rocznie od 6 do 8 tys. sklepów internetowych.