W sumie na reklamy w mediach tradycyjnych w ubiegłym miesiącu sektor finansowy wydał ponad 70 mln złotych. Ze zbadanych branż mniej wydał jedynie sektor motoryzacyjny.

Pierwsza piątka rankingu w sektorze finansowym:

  1. mBank – około 8,2 mln złotych
  2. BLIK – około 6,8 mln złotych
  3. Raiffeisen Polbank – około 5 mln złotych
  4. ING – około 3,9 mln złotych
  5. Provident – około 3,8 mln złotych.

Wydatki reklamowe w podziale na branże

Według danych IMM z monitoringu reklam w mediach tradycyjnych największy budżet na promocję przeznacza branża handlowa, której wydatki w lipcu wyniosły 34 proc. spośród wszystkich przeanalizowanych branż. W tym miesiącu dogoniła ją branża farmaceutyczna (także 34 proc.). Na trzecim miejscu znajduje się telekomunikacja (12 proc.), na kolejnych finanse (10 proc.) i motoryzacja (10 proc.).

W lipcu wydatki branży handlowej wyniosły ponad 231 mln zł na promocję w telewizji, prasie i radio. Kwota ta w tym miesiącu zbliżyła się do wydatków branży farmaceutycznej – 227 mln zł. Kwoty te znacznie przekracza budżety pozostałych branż, wśród których zanotowano spadki względem ubiegłego miesiąca.

mBank wydał na reklamy ponad 8 milionów złotych

Branża finansowa zdecydowanie najchętniej reklamuje się w telewizji. Na drugim miejscu znajduje się prasa, a na trzecim radio. Badanie uwzględnia jedynie media tradycyjne, dlatego nie wzięto pod uwagę reklam w Internecie.

W lipcu na pierwszym miejscu wśród marek o największych wydatkach reklamowych w branży finansowej znalazł się mBank, który przeznaczył ponad 8 mln zł na promocję w mediach tradycyjnych. Kolejne pozycje zajmują BLIK Polskiego Standardu Płatności, Raiffeisen Polbank, ING oraz Provident.

W lipcu branża finansowa w największym stopniu inwestowała w reklamy bankowości (58 proc. wszystkich kategorii produktowych), usług finansowych, ubezpieczeń, płatności mobilnych oraz kart płatniczych.

Jak to się ma do wcześniejszego miesiąca? W czerwcu 2018 roku najwięcej na reklamy w branży finansowej wydały SKOK, Credit Agricole, BGŻ BNP Paribas, Alior Bank i Provident. Według danych IMM SKOK wydał wtedy ponad 9,5 mln złotych.

W nawiązaniu do powyższych danych zachęcamy do zapoznania się z wynikami finansowymi Polskiego Standardu Płatności, czyli operatora BLIKA. Przyjrzeliśmy się sprawozdaniu finansowemu spółki za rok 2017. BLIK wciąż notuje straty, ale przychody poszły w górę. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj – BLIK rośnie jak na drożdżach, ale wciąż ze stratą.