Odświeżony znak będzie widoczny przede wszystkim online. Stopniowo pojawiać się będzie także na budynkach, kartach płatniczych i drukach. W Warszawie można go już zobaczyć na szczycie nowej siedziby – Wieży mBank przy ul. Prostej 18 (zdjęcia). Poniżej porównanie obu logotypów.

mBank nowe logo

Co się zmienia w nowym logo mBanku?

mBank zastosował nową bezszeryfową czcionkę. Została ona zaprojektowana przede wszystkim z myślą o cyfrowych nośnikach. Wprowadzono nowe odcienie kolorów banku – teraz są one zgodne ze standardami WCAG (Web Content Accessibility Guidelines). Dzięki temu mają nie męczyć oczu i być bardziej czytelne dla osób niedowidzących. Uporządkowano także układ kolorowych pasków. Każdy z nich – bez względu na wersję kolorystyczną logotypu – ma tę samą liczbę kolorów i proporcje.

Uproszczone logo od teraz ma przyjmować formę prostokąta. Wcześniej mBank korzystał też z logotypów w formie ikon (np. kuli ziemskiej czy smartfonu). Ikony z paskami pozostaną częścią standardu graficznego banku, ale nie będą już pełnić roli logotypu – czytamy w komunikacie.

– W ciągu siedmiu lat znacząco zmieniły się rozwiązania technologiczne, z których korzystają nasi klienci. Logo mBanku pojawia się na coraz doskonalszych ekranach i nośnikach cyfrowych. Nie możemy być na to obojętni – to nie tylko kwestia estetyki, ale i oczekiwań odbiorców. Stąd zmiany, dzięki którym nasz znak i elementy identyfikacji wizualnej będą bardziej przystępne – wyjaśnia Iwona Ryniewicz, dyrektor Departamentu Komunikacji i Strategii Marketingowej mBanku.