Aplikacja mobilna to dla wielu klientów podstawowy sposób korzystania z bankowości. To swoiste centrum finansowe, dzięki któremu opłacimy rachunki i sprawdzimy stan oszczędności. Przy zakupie nowego telefonu to jedna z pierwszych, pobieranych z oficjalnego sklepu, aplikacji. Aby móc swobodnie korzystać z usług banku na smartfonie aplikację należy połączyć ze swoim kontem.

Nowa metoda aktywacji aplikacji mobilnej mBanku

mBank zaproponował nowy proces aktywacji, który składa się z trzech kroków. Po uruchomieniu aplikacji na nowym urządzeniu i wprowadzeniu danych identyfikujących, pojawi się komunikat, o tym by przyłożyć kartę do swojego telefonu.

W następnym kroku, na numer telefonu zarejestrowany w banku, otrzymujemy kod w wiadomości SMS w celu weryfikacji. Należy go podać w aplikacji. W ostatnim kroku, należy podać informacje, o które poprosi aplikacja. Osoby, które będą chciały skorzystać z dotychczas dostępnych metod łączenia aplikacji nadal mają taką możliwość.

Metoda ta będzie dostępna dla wybranych od 12 grudnia i sukcesywnie udostępniana dla wszystkich klientów. mBank przypomina w komunikacie, że nie prosi o zeskanowanie karty na stronie internetowej, czy podanie kodu PIN do karty poprzez urządzenie mobilne.

– Smartfon to obecnie już nie tylko główne narzędzie do kontaktu z innymi osobami czy konsumpcji informacji, to także „finansowe centrum”. Nowy sposób łączenia aplikacji to ukłon w stronę naszych obecnych klientów, którzy decydują się na zmianę telefonu i są w posiadaniu karty płatniczej. Proces łączenia aplikacji jest prosty i intuicyjny – Łukasz Wiktor, dyrektor departamentu omnichannel w mBanku.

Kilka tygodni temu mBank informował o zmianach w aplikacji mobilnej. Od teraz dostęp do usługi menedżera finansów (PFM) ma być łatwiejszy. Bank „przypiął” ją jako widżety na pulpicie nad historią operacji.