Wspólny projekt zakłada nie tylko pomoc we wdrożeniu rozwiązań technicznych, a co za tym idzie udostępnienie bezpłatnych usług Office 365 oraz Microsoft Teams. Firmy zobowiązują się również do tego, by wyszkolić nauczycieli i wykładowców w kwestiach obsługi technicznej oraz wsparcia tzw. kompetencji miękkich z zakresu nauki za pomocą technologii. Współpraca ma oczywiście związek z pandemią koronawirusa.

Zdalna nauka w czasach pandemii

Obecnie z usługi Microsoft Office 365 korzysta ponad 5000 szkół i największe uczelnie w Polsce. Cel jest jednak taki, by równy dostęp do edukacji mieli wszyscy, a żaden uczeń nie został bez możliwości uczenia się i rozwijania swoich umiejętności. Informacje jak uzyskać bezpłatny dostęp do usługi Microsoft Office 365 można znaleźć pod tym linkiem: https://biznes.t-mobile.pl/pl/naukazdalna.

W ramach bezpłatnych usług Office 365 i Microsoft Teams możliwe jest uczenie się i przekazywanie wiedzy. Wszystkie materiały i zadania mogą być udostępniane w trybie online, a uczniowie, studenci, nauczyciele i wykładowcy mogą współpracować korzystając z czatu, który pozwala zarówno na pracę grupową, jak i indywidualną. Usługi Microsoft dają możliwość udostępniania prezentacji i tablicy cyfrowej. Podczas wirtualnej lekcji zarówno uczniowie, jak i nauczyciel mogą komunikować się za pomocą teksu pisanego, audio lub wideo – czytamy w komunikacie.

Wspólny projekt Microsoft, Operatora Chmury Krajowej oraz T-Mobile ma przede wszystkim pomóc edukatorom w zdobyciu nowych umiejętności, dzięki którym możliwe będzie zainteresowanie ucznia czy studenta siedzącego już nie w ławce w szkolnej klasie ani sali wykładowej, ale będącego w domu przed ekranem komputera.